środa, 5 stycznia 2011

Jak dobrze wykorzystać potencjał programu partnerskiego?

Jak dobrze wykorzystać potencjał programu partnerskiego?

Autorem artykułu jest Agnieszka Kądziołka



O programach partnerskich jest ostatnio dość głośno. Jak grzyby po deszczu pojawiają się w sklepach i serwisach internetowych.

Tak, mieć swój program partnerski jest ostatnio bardzo modne…

Prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba sklepów i serwisów internetowych posiadających własny program partnerski może się zwiększyć nawet kilkukrotnie.

Czy program partnerski jest dla każdego?

Czy jest to złoty środek na rozkręcenie internetowego biznesu i zwiększenie sprzedaży?


O programach partnerskich jest ostatnio dość głośno. Jak grzyby po deszczu pojawiają się w sklepach i serwisach internetowych.

Tak, mieć swój program partnerski jest ostatnio bardzo modne…

Prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba sklepów i serwisów internetowych posiadających własny program partnerski może się zwiększyć nawet kilkukrotnie.

Czy program partnerski jest dla każdego?

Czy jest to złoty środek na rozkręcenie internetowego biznesu i zwiększenie sprzedaży?

Z programem partnerskim jest tak jak z ofertą. Musi mieć swoją unikalną cechę- odpowiednio korzystną dla partnera, aby go zainteresować współpracą.

Spójrzmy na program partnerski oczami partnerów.

Partnerów interesuje zarabianie, najlepiej bez nadmiernego wysiłku. Chcą swoją pracę wykonać raz i czerpać zyski. Na zawsze. Partnerzy są leniwi, chcą mieć wszystko podane na tacy - narzędzia, bannery, teksty reklamowe. Chcą też mieć pewność, że za swoją pracę dostaną należne im wynagrodzenie.

Jak przekonać potencjalnego partnera, aby chciał z nami współpracować?

* odpowiedni asortyment

Partnerzy najchętniej polecają podukty, które łatwo się sprzedają w Internecie (czyli te powszechnego użytku np. książki, płyty, zabawki, kosmetyki, leki. odzież) a także serwisy z płatnym dostępem oraz te sprzedające produkty niematerialne (szkolenia czy ebooki).

* wysokie prowizje, wieczna prowizja

Okreśpając politykę dot. prowizji jaką możesz oddać partnerom, musisz pamiętać, że im wyższy procent ze sprzedaży im oddasz, tym więcej będziesz miał chętnych do polecania Twoich produktów i większą sprzedaż.

Nie bój się dać dużej (w granicach opłacalności oczywiście) prowizji. Nie wszystkie zamówienia przechodzą przez program partnerski – utrzymasz przecież dotychczasowe źródła klientów. Tak więc nie od wszystkich zamówień zapłacisz prowizję.

* bezterminowe cookie i zautomatyzowany system płatności internetowych

Partnerzy chcą mieć pewność, że należna im prowizja zostanie naliczona od razu po zatwierdzeniu zamówienia i się będzie im się należała, nawet jak klient wróci do sklepu dopiero po pół roku.

* wiarygodny serwis i przejrzysty proces zamówienia

Nieintuicyjna nawigacja, nieprzejrzysty koszyk i zbyt długi proces składania zamówienia odstraszy nawet bardzo zdeterminowanych klientów i zniechęci partnerów.

* doświadczony manager programu partnerskiego

Bez osoby, która zadba o budowanie relacji z partnerami, która poprowadzi ich za rękę, pokaże różne sztuczki, da im narzędzia i materiały, odpowiednio ich zmotywuje do pracy - program partnerski nie ma szans na sukces.


---

Netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz