sobota, 8 stycznia 2011

3 najpoważniejsze błędy w programach partnerskich

3 najpoważniejsze błędy w programach partnerskich

Autorem artykułu jest Dominik Szmaj



Znasz je? Jeśli nie, sprawdź jak się przed nimi uchronić.
Marketing w programach partnerskich jest jedną z najbardziej realnych sposobów zarobienia pieniędzy w internecie. Programy partnerskie dają szansę każdemu z nas na wydostanie się z wyścigu szczurów. Ponieważ zarejestrowanie się w programie partnerskim jest proste, coraz więcej programów partnerskich wypłaca pieniądze uczciwie i na jasnych zasadach, coraz więcej ludzi odnosi sukcesy w tym biznesie.

Jak w wielu małych biznesach, i tutaj zdarzają się porażki (co to w ogóle za słowo, nie?). Popełnianie tych błędów owocuje w znacznie niższych zarobkach i widocznie mniejszych szansach zarobienia pieniędzy w internecie.Właśnie dlatego dobrze jest zapobiegać zanim coś pójdzie nie tak jak byśmy tego chcieli.

Błąd numer 1: Wybranie złego produktu partnerskiego

Wielu ludzi chce zarabiać na programach partnerskich tak szybko jak to tylko możliwe. W tym pościgu wybierają bardzo często produkty, które najzwyczajniej w świecie nie “schodzą”. To są zazwyczaj produkty, które programy partnerskie uważają za najbardziej dochodowe. Wybierają produkty, na które jest popyt, ale nie zastanawiają się czy będą mieli wystarczająco energii na polecanie czegoś czego sami by nie kupili. Nie próbuj iść za tłumem i sprzedawać to co wszyscy. Nawet jeśli takie produkty dobrze się sprzedawają to zginiesz w tłoku innych partnerów.

Dobrym rozwiązaniem jest wybranie produktu, który samemu chciałoby się nabyć oraz wypunktować to, co będzie się robiło podczas promocji. Przeprowadź badania żeby sprawdzić czy jest realne zapotrzebowanie na ten produkt (względnie popytaj się innych ile na nim zarabiają). Promowanie czegoś co Cię nie interesuje jest cholernie trudne, brakuje wtedy potrzebnej energii, kreatywności, wiary w sukces…

Błąd numer 2: Rejestracja w zbyt dużej liczbie programów partnerskich

Ponieważ rejestracja w programie partnerskim jest bardzo prosta możesz odczuwać skłonność do zapisywania się do zbyt wielu programów aby zwiększyć swój dochód. Być może myślisz, że nie ma nic złego albo nic do stracenia kiedy zapisujesz się do wielu różnych programów partnerskich. To prawda, nie ma w tym nic złego ani nic nie stracisz jeśli… jeśli potrafisz nad tym wszystkim zapanować. Zapisywanie się do wielu programów niestety “uchroni” Cię przed koncentracją nad produktami z jednej grupy i skuteczne ich promowanie.

W efekcie? Maksimum potencjału Twojego programu partnerskiego “rozchodzi się po kościach” co znaczy nie mniej nie więcej: zabierasz sobie spod nosa duży kawałek tortu :) Najlepszym kompromisem jest zapisanie się co najwyżej do dwóch programów partnerskich, które oferują powyżej 40% ceny dla partnerów. Będziesz wtedy maksymalnie skupiony na programach, które generują dla Ciebie największy zysk. Kiedy zaczniesz uzyskiwać poważny przychód ze swojej promocji możesz pomyśleć o zapisaniu się do kolejnego programu. Dwoma polskimi programami, które spełniają te kryteria są ZłoteMyśli oraz CnebPoints.

Sekret tkwi w promowaniu tego wytrwale, niech Cię nie zmylą szybkie zyski. Tak samo jak w rzeczywistości, w internecie nie zarobisz bez wysiłku i sumiennej pracy.

Błąd numer 3: Nie kupowanie produktu lub usługi

Jako partner, Twoim głównym celem jest efektywne promowanie produktu i szukanie klientów na usługi. Musisz być w stanie podać rzeczowe rekomendacje i powody, dla których ludzie powinni kupić polecany przez Ciebie produkt lub usługę. Jest to tym bardziej trudne jeśli w rzeczywistości sam nie korzystałeś z usług danej firmy lub jej produktów. Istnieje wtedy całkiem realna groźba porażki w promocji głównie dlatego, że Twoje wypowiedzi “z daleka” będą się wydawały nieszczere.

Wypróbuj usługę, którą będziesz promował zanim zapiszesz się do programu partnerskiego abyś był w stanie o niej coś powiedzieć i czy 100% spełnia pokładane w niej nadzieje. Jeśli to zrobisz będziesz jednym z ludzi, którzy już wypróbowali to “na własnej skórze”, znają jej mocne i słabe strony oraz są z niej zadowoleni.. mniej lub bardziej rzecz jasna ;) idzie za tym fakt, że stajesz się kimś kogo w pewnym sensie można określić jako “tester usługi”. Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego ile wiarygodności Ci to doda.

Wielu partnerów popełnia te błędy i płacą za nie słono. Rób wszystko żeby nie popełniać takich błędów i staraj się im zapobiegać.

Czas jest kluczem. Poświęć swój czas na analizę swojej strategii marketingowej i sprawdź czy jesteś na właściwej drodze. Jeśli zrobisz to właściwie, zmaksymalizujesz swoje zyski.

---

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz