piątek, 24 grudnia 2010

Myśleć jak Partner

Myśleć jak Partner


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Dlaczego warto postawić się po stronie Partnera, prowadząc własny PP?
Aby własny Program Partnerski zaowocował odpowiednimi korzyściami, nie wystarczy niestety samo wdrożenie i czekanie na efekty (być może jakieś będą, ale na pewno nie będą one zachwycające). Na początku należy poświęcić Programowi Partnerskiemu nieco więcej uwagi, z czasem będzie trwało to coraz krócej, a efekty, przy dobrej organizacji, będą rosły.

Przede wszystkim na wstępie powinieneś zastanowić się, czym chciałbyś jako właściciel Programu Partnerskiego przyciągnąć do siebie efektywnych Partnerów.

Konkurencyjność w tej dziedzinie jest bardzo ważna z uwagi na coraz większe zainteresowanie tym sposobem zarabiania i coraz większy wachlarz dostępnych Programów Partnerskich. Wystarczy spojrzeć chociażby na Porównywarkę Programów Partnerskich Netigo.pl, gdzie ilość wprowadzonych Programów rośnie z dnia na dzień, a to dopiero początek.

Aby móc zacząć działać w kierunku pozyskiwania Partnerów, musisz przede wszystkim spojrzeć na sprawę z ich strony i zastanowić się, co wpływa na ich decyzje o podjęciu działania w danym Programie Partnerskim.

Wielu Partnerów zwraca uwagę przede wszystkim na to, co promuje, czyli na oferowane produkty (lub usługi). W tym miejscu nie jest aż tak ważna dokładna domena działalności, ale sama jakość oferty. Jeśli sam nie będziesz przekonany do tego, co chciałbyś sprzedać - Partner również nie będzie - a efekty będą marne.

Drugą bardzo ważną sprawą jest prowizja - zarówno jej wysokość, jak i to, czy jest ona wieczna. Brak wiecznej prowizji na wstępie może zdyskwalifikować Twój Program Partnerski w oczach potencjalnego Partnera, gdyż dla niego często jest to niezbędna funkcjonalność - on zdobył Klienta i uważa, że za zakupy tego Klienta należy mu się zawsze prowizja. Jeśli posiadasz wieczną prowizję u siebie - masz sporą przewagę nad tymi Programami, które nie oferują tego udogodnienia swoim Partnerom.

Obok wysokości prowizji oraz wiecznej prowizji stoi również cookie, a dokładniej długość jego życia. Im dłuższe życie cookie - tym lepsze postrzeganie Twojego Programu Partnerskiego przez Partnera.

Ważna jest również pomoc Partnerowi, dostęp do różnorodnych narzędzi i materiałów promocyjnych. Partner musi czuć, że się nim interesujesz i że jest dla Ciebie ważny.

Na końcu jeszcze warto wspomnieć o poziomach PP. Nie jest to może jeszcze aż tak bardzo rozchwytywana funkcjonalność, ale również stanowi o konkurencyjności danego Programu Partnerskiego. Poziomy mogą być dobrą zachętą dla bardziej zaawansowanych Partnerów, którzy chcą budować sobie drugi poziom dla wypracowania pasywnego dochodu.


Zatem w skrócie co jest ważne przy uruchamianiu lub modernizowaniu własnego Programu Partnerskiego, aby zainteresować nim Partnerów?

* ciekawa oferta produktowa lub usługowa
* wysokość prowizji
* wieczna prowizja
* cookie
* narzędzia i materiały promocyjne
* zainteresowanie Partnerem
* poziomy
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz