środa, 8 grudnia 2010

Co każdy wydawca reklam powinien wiedzieć.

Co każdy wydawca reklam powinien wiedzieć.


Autorem artykułu jest Łukasz Olszanowski




Programy partnerskie są wyjątkową okazją dla właścicieli stron internetowych by zwiększyć swoje dochody, nie wkładając wiele własnej pracy. Dlaczego by więc nie zwiększyć swoich zarobków, poświęcając na to tylko kilka

Co każdy wydawca reklam powinien wiedzieć.

Programy partnerskie są wyjątkową okazją dla właścicieli stron internetowych by zwiększyć swoje dochody, nie wkładając wiele własnej pracy. Dlaczego by więc nie zwiększyć swoich zarobków, poświęcając na to tylko kilka minut dziennie. Ile dokładnie zarobisz ciężko powiedzieć wszystko zależy jak bardzo wytrwała, inteligentną oraz pomysłową osoba jesteś. Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową, blog, stronę firmowa, forum czy mail listę, za pomocą kilku kliknięć jesteś w stanie zmniejszyć wolną przestrzeń w swoim portfelu. Przeczytaj poniżesz informacje a dowiesz się w jak prosty sposób można tego dokonać.

Jak się przyłączyć?


Wiele zależy od tego na jaki typ programu się zdecydujemy, programy partnerskie możemy podzielić na kilka kategorii:

• Programy bezpośrednie. Czyli takie w których umowę podpisujemy bezpośrednio z reklamodawcą np. allegro czy mbank. Po podpisaniu umowy otrzymujemy dostęp do statystyk oraz systemu płatności, reklamodawca również zaopatruje nas w odpowiednie materiały reklamowe, w naszej gestii pozostaje tylko przygotowanie, miejsca reklamowego na naszej stronie internetowej lub w mail liście. Zarobki są różne i zależny wyłącznie od program i oferowanej stawki przez reklamodawcę.

• Programy sieciowe. Umowę najmu powierzchni reklamowej podpisujemy z pośrednikiem, np. zanox czy afilo, który dostarcza nam wszystkie potrzebne narzędzia oraz materiały reklamowe. Dzięki takim programom nie musimy podpisywać każdorazowo umowy z reklamodawcą , minusem natomiast są długie czasy oczekiwania na wypłatę zarobionych środków. Ponad to pośrednik musi każdorazowo zaakceptować nasze zgłoszenie do programu partnerskiego z reklamodawcą.

Typy reklam

Do nas jako wydawców reklamy należy decyzja jaką formę przyjmie reklama, należy pamiętać aby reklama nie była zbyt natarczywa a zarazem efektywna i co najważniejsze generowała nam jak największe zyski. Ostatnio na polskim rynku pojawiło się wiele programów partnerskich pozwalających na umieszczanie reklam nie tylko w postaci banerów czy linków sponsorowanych, typy reklam możemy podzielić na kilka podstawowych grup:

• Banery reklamowe. Najbardziej popularne a zarazem najmniej skuteczne, przynoszące najmniej dochodu wydawcy. Jest to graficzna forma reklamy najczęściej animowana wykonana w technologii flash lub gif. Naukowcy zaobserwowali ostatnio zjawisko wśród internautów nazywające się banner blindness polega ona na podświadomym niezwracaniu uwagi na najbardziej natarczywe reklamy graficzne, skutkiem tego zjawiska jest coraz większa popularność programów blokujących wyświetlanie reklam graficznych. Przykładowe programy to Ad Annihilator, AdCleaner, AKiller i wiele wiele innych. W następstwie agencje reklamowe poświęcają coraz więcej czasu i pieniędzy na przygotowywanie takich reklam które niwelują zjawisko banner blindness.

• Linki sponsorowane. Jest to jedna z najskuteczniejszych, klasycznych form reklamy internetowej. Tworząc lub wstawiając nowy tekst na swoją stronę internetową, umieszcza się link pod słowami kluczowymi, warunkiem skuteczności takiej formy jest by link był kontynuacją, rozwinięciem lub nieodzownym fragmentem treści. Dla przykładu jeśli pisząc artykuł o uszczelkach w tekście umieścimy link do strony sponsora sprzedającego uszczelki, bardzo prawdopodobne jest iż odwiedzający kliknie w odnośnik z ciekawości lub z zainteresowania zawartością strony linkowanej. Zazwyczaj płatność wynika z akcji przekierowania użytkownika na stronę www partnera.
Portal o Marketingu i Reklamie

• Artykuły sponsorowane. Generalnie jest ta sama forma reklamy co powyżej jednak powiększona o komercyjną treść artykułu, czyli definitywna konkluzja wynikająca z treści jest taka iż najlepsze produkty oferuje właśnie nasz partner. Forma zarobku zależna jest od umowy partnerskiej, może być to ilość przekierowań lub wyświetleń strony.

Laptopy, notebooki, ekrany, telebimy

Laptopy i notebooki sprawiają, że coraz częściej z coraz bardziej różnych miejsc bloggerzy mogą pisać kolejne posty na swoich blogach, a te tym samym stają się bardziej atrakcyjne dla odbiorcy. Oczywiście, że nie to, na czym, ale o czym i jak się pisze, ma największe znaczenie, ale o ileż łatwiej znaleźć natchnienie w zielonym pachnącym parku niż wciąż w tych samych czterech ścianach. Świat idzie do przodu, my też nie powinniśmy się cofać. Pomyśleć, że w moich czasach na komunię dostawało się komplety zegarek długopis kalkulator (jak ktoś miał szczęście, nazbierał kilka takich kompletów), a dziś pozycja obowiązkowa w prezentach komunijnych to laptopy i notebooki.



• Rozbudowane linki sponsorowane. Najpopularniejszym programem jest AdWords firmy Google, system ten polega na wyświetlaniu linku sponsorowanego wraz z dodatkowym opisem, zachęcającym do odwiedzenia strony. Istotą tego typu reklam jest kontekst stąd często nazywane są reklama kontekstową, poprzez poinformowanie pośrednika o charakterze witryny, wyświetlane reklamy sąonsorowanego wraz z dodatkowym opisem, zachęcającym do odwiedzenia strony. Istotą tego typu reklam jest kontekst stąd często nazywane są reklama kontekstową, poprzez poinformowanie pośrednika o charakterze witryny, wyświetlane reklamy są dostosowane bezpośrednio do treści strony, co potencjalnie Może zwiększyć ilość kliknięć na linki.
img">http://p-partnerskie.com.pl/artykuly/wydawcy/Adwords.jpg[/img">

• Reklama intextowa. Jest to nowa forma reklamy stosowana np. przez firmę smartcontext. Jest to połączenie reklamy banerowej oraz linków sponsorowanych. Poprzez instalację odpowiednich skryptów, dostawca reklam wyszukuje słowa kluczowe wykupione przez reklamodawców i zaznacza te słowa tworząc z nich linki sponsorowane, gdy użytkownik najedzie myszka na takie słowo wyświetli się dymek z dodatkowymi informacjami a nawet filmem. Stosowane są dwa typy rozliczenia, za kliknięcie oraz za wyświetlenie treści dymka.


Poza tym istnieje jeszcze wiele innych form reklamy dostępnej w programach partnerskich, jednak zazwyczaj są one modyfikacją bądź połączeniem wyżej wymienionych systemów.

Na czym mogę zarobić?
Zależnie od tego co proponuje twój partner lub pośrednik możesz dostawać pieniądze za następujące czynności.

• Wyświetlenie reklamy, praktycznie ta forma zarobku już nie istnieje reklamodawcy się z niej dawno wycofali. Reklamodawca płaci za każdorazowe wyświetlanie jego reklamy na twojej stronie internetowej, był to wyjątkowo dobry układ dla wydawców reklamy, gdyż wystarczyło by użytkownik wszedł na stronę wydawcy a nie musiał wykonywać innych czynności.

• CPC Ang. Cost Per Click, czyli w wolnym tłumaczenie pieniądze za kliknięcie, Jest to nadal popularny sposób zarobku wiele programów partnerskich ma za cel wypromowanie jakiejś witryny internetowej, dlatego wydawca dostaje pieniądze za przekierowanie użytkownika do strony partnera. Stawki za kliknięcie zazwyczaj oscylują w okolicach 5 do 18 groszy, wyjątkiem jest program AdSense firmy Google w którym kwota ta to około 10 centów amerykańskich.

• CPS Ang. Cost Per Sale, czyli prowizja od sprzedaży, wydawca reklamy dostaję pieniądze wynikające z prowizji z sprzedaży produktów przekierowaniu użytkownika na stronę partnera. Kwota zależna jest od stawki procentowej jaką daję partner oraz od wartości zamówionych usług bądź towarów przez użytkownika.

• CPA Ang. Cost Per Action, pieniądze za wykonaną akcję, Wydawca dostaje określona kwotę pieniędzy za wykonaną przez przekierowanego z jego strony użytkownika, akcja ta może polegać na pobraniu jakiegoś pliku, wypełnieniu formularza kontaktowego, rejestracji w serwisie czy zapisaniu na mail listę. Czasem zdarza się również iż reklamodawca ustala stałą stawkę za zakup jakiegoś produktu.
T
woje zarobki zależą również o tego czy i w jaki sposób wyświetlasz reklamy. Pamiętaj że jeśli prowadzisz stronę tak zwaną niszową (tematyczną) to największą efektywność reklamową uzyskasz wyświetlając reklamy w kontekście zawartości strony. Ważne jak nie najważniejsze jest to byś w odpowiedni sposób umieścił reklamy, tak by nie przeszkadzały w eksplorowaniu twojej witryny a zarazem na tyle skutecznie przyciągały uwagę wizytujących byś na nich zarobił.

Więcej o efektywnym i poprawnym eksponowaniu reklam dowiesz się pod tym adresem umiejscowienie reklam.

Pamiętaj jednak, że zarabiasz na tym, że ktoś odwiedza twoją stronę dlatego więc staraj się utrzymywać odwiedzalność na jak najwyższym poziomie, więcej na ten temat dowiesz na Portalu o Marketingu i Reklamie. Im więcej osób odwiedza i przegląda twoją stronę tym większe zarobki będzie ci ona generować.

[img">


---

www.p-partnerskie.com.plNa początku był chaos, potem przyszli bogowie i nastał jeszcze większy chaos



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz