czwartek, 27 stycznia 2011

Co robisz z martwymi domenami?

Co robisz z martwymi domenami?

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz



Z artykułu dowiesz się, jak można zarabiać na już niepotrzebnych domenach.
Prawie każdy uczestnik Programów Partnerskich tworzy jakiś serwis internetowy. Może to być jakiś serwis tematyczny, portal randkowy, serwis ogłoszeniowy etc. Niestety, ale często okazuje się, że albo brakuje zapału, czasu, albo po prostu serwis nie przynosi takich dochodów, aby był sens prowadzić owy serwis. W ten sposób często “umierają” serwisy. I pojawia się pewien problem: np. serwis nie jest już aktualizowany ale wisi, bo domena jest jeszcze ważna np. pół roku. Czasami zamiast tego pojawia się suchy komunikat w stylu “serwis został zlikwidowany”, który straszy ludzi do czasu wygaśnięcia wazności domeny. Jest jednak pewien sposób, dzięki któremu można zarabiać na martwych domenach.

Wiadomo: jeśli był jakiś serwis, który ktoś odwiedzał, to na pewno jest on lepiej, bądź gorzej wypozycjonowany w wyszukiwarkach i jest jakiś tam ruch. Dlaczego więc nie można zarobić na takiej “martwej” domenie? Można taką domenę zaparkować w firmie NameDrive. Gdy ktoś wejdzie na daną stronę, to zobaczy kilka reklam, a gdy kliknie w reklamę, to zostanę pare centów. Oto przykład takiej domeny: nanotechnologia.biz (na razie zarejestrowałem domenę, ale mam zamiar w przyszłości postawić na niej jakiś serwis o nanotechnologiach, a dopóki nie stworzę takiego serwisu to domena jest zaparkowana w NameDrive).

Niektórzy nawet wyłapują domeny, które są wolne a pod którymi kiedyś były jakieś większe serwisy i je rejestrują tylko po to, aby zaparkować w NameDrive. Biznes się nieźle kręci, gdyż pewnie wiele razy widziałeś tego typu strony. Inni z kolei rejestrują dość podobne domeny, bo internauci czasami popełniają jakąś literówkę wpisując adres serwisu np. zamiast onet.pl ktoś może wpisać oneet.pl.

Jeśli prowadziłeś jakiś serwis internetowy, który chcesz uśmiercić, to może warto przenieść domenę do NameDrive?
---

Artykuł został przedrukowany z bloga Damiana Daszkiewicza


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Programy Partnerskie od podszewki (cz. 1)

Programy Partnerskie od podszewki (cz. 1)

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Jak działa Program Partnerski od środka, jak wyglądają techniczne ciekawostki z tego zakresu..
Na pierwszy rzut oka zarządzanie Programem Partnerskim może wydawać się skomplikowane, jednak jeśli przyjrzeć się mu nieco bliżej, możemy łatwo dojść do wniosku, że pełnienie tej funkcji wcale nie jest trudne - a wręcz przeciwnie - nie wymaga jakiejś szczególnej wprawy.

Aby przybliżyć Ci działanie Programu Partnerskiego od środka, posłużę się przykładem Programu Partnerskiego Netigo.pl. Nieważne, czy jesteś Partnerem, czy masz własny Program Partnerski w swoim serwisie lub zastanawiasz się nad jego wdrożeniem - te informacje mogą być przydatne dla każdego zainteresowanego działaniem programów.

PANEL ADMINISTRACYJNY

Panel jest bardzo ważnym elementem każdego Programu Partnerskiego. Jeśli nie będzie intuicyjny, prosty i funkcjonalny - to działanie będzie znacznie utrudnione. Dlatego najlepiej wybrać taki program, który spełni wszystkie wcześniej wymienione funkcje. Przykładowo panel Programu Partnerskiego znajdujący się na platformie Netigo.pl jest podzielony na pewne podstawowe grupy: statystyki, zarządzanie, marketing, newsletter, konfigurację - dzięki którym można łatwo i przejrzyście przemieszczać się pomiędzy poszczególnymi funkcjami programu.

STATYSTYKI

Statystyki są najistotniejszą częścią - dzięki nim możesz kontrolować skuteczność Twojego programu. Statystyki zazwyczaj dzielą się na statystyki ogólne (zawierające najważniejsze dane statystyczne ofert wraz z podsumowaniem), przekierowania (czyli coś w rodzaju historii statystyk na każdy dzień z możliwością filtrowania danych według interesujących Cię kryteriów) oraz prowizje. Dział statystyk może wyglądać oczywiście inaczej w różnych programach, w programie Netigo.pl wyróżniony został również dział właściciele, który umożliwia w łatwy sposób sprzedawać produkt kogoś innego.

PARTNERZY

Wyodrębnianie, czy też wyszukiwanie partnerów w programie również nie powinno stanowić problemu. Znalezienie konkretnego partnera wymaga użycia odpowiedniego filtra (przykładowo po adresie e-mail), partnerów można również sortować według interesujących kryteriów (daty rejestracji, sumę prowizji itd.). Im bardziej funkcjonalny program, tym więcej funkcji Ci zaoferuje. Bardzo przydatne są również funkcje typu: prowizje indywidualne, edycja informacji (z podziałem np. na informacje partnerskie, teleadresowe itp.), czy też zarządzanie grupami partnerów.

GRAFIKA

Elementy graficzne są przydatnym dodatkiem. Mając do dyspozycji różne narzędzia, można zarządzać elementami graficznymi, które udostępniamy partnerom w celach promocyjnych. Łatwo można dodawać, edytować, usuwać różne elementy, grupować obrazy (animacje, pliki graficzne itp.).

NEWSLETTER

Motywowanie partnerów jest bardzo istotną sprawą w zakresie zarządzania programem. Newsletter jest narzędziem, które nadaje się do tego celu idealnie. Jeżeli w swoim programie masz dostęp do tego narzędzia, dzięki któremu możesz tworzyć własne wiadomości do partnerów, przygotowywać szablony, edytować je, wysyłać, testować, konfigurować - to masz w ręku potężne narzędzie, które daje Ci nieograniczone możliwości działania w zakresie skutecznego motywowania partnerów.
---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Programy Partnerskie od podszewki (cz. 2)

Programy Partnerskie od podszewki (cz. 2)

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Jak działa Program Partnerski od środka, jak wyglądają techniczne ciekawostki z tego zakresu.. (ciąg dalszy)
W poprzedniej części opis Programów Partnerskich od środka został przeprowadzony poprzez poszczególne części służące Tobie do zarządzania Programem - jako administrator. W tej części głównej mierze przyjrzymy się panelowi Partnera również na przykładzie Programu Partnerskiego Netigo.pl.

PANEL TWOJEGO PARTNERA

Panel Partnera z reguły ma mniej pozycji niż menu administratora. Najważniejszą funkcją w panelu Partnera są statystyki. W tym menu wyróżniamy również na przykładzie Programu Partnerskiego Netigo.pl działy: informacje, finanse, materiały promocyjne, konfigurację i oczywiście wcześniej wspomniane już statystyki.

INFORMACJE

Partner powinien być dobrze poinformowany w działaniu serwisu, którego produkty promuje. Dlatego też w tym dziale ma dostęp do różnego rodzaju dokumentów (np. regulamin, umowa partnerska, wzór rachunku itp.).

STATYSTYKI

Dział ten można podzielić na statystyki ogólne, przekierowania oraz drugi poziom. W statystykach ogólnych Partner ma dostęp do swoich statystyk (w odróżnieniu do statystyk ogólnych administratora, gdzie dostępne były statystyki zbiorcze), przekierowania mają podobną funkcję jak w przypadku panelu administratora, jednak z tą różnicą, że nie ma potrzeby używania filtra według kryterium identyfikatora Partnera. Drugi poziom ma służyć do monitorowania Partnerów, którzy zarejestrowali się w programie z polecenia danego Partnera.

FINANSE

Partner powinien mieć również wgląd do prowizji, które wypracował i wypłat, które z tego tytułu może wykonywać. Dlatego też dział finansów został podzielony na prowizje i wypłaty. Partner ma możliwość zobaczyć historię wypłat, aktualną kwotę, którą może wypłacić, a także próg wypłaty i sumę wypłaconych wcześniej prowizji.

MATERIAŁY PROMOCYJNE

W materiałach promocyjnych znajdują się różnego rodzaju narzędzia, które mają za zadanie pomóc Partnerowi w skutecznej promocji. Materiały te mogą oczywiście różnić się w poszczególnych programach. W przypadku programu Netigo.pl są to między innymi: linki tekstowe (pomocne w tworzeniu linków partnerskich), banery i pliki (podobna idea do linków tekstowych - różnica polega na tym, że tutaj mamy dostępne pliki graficzne) oraz inne narzędzia (np. ebooki z linkiem partnerskim w środku).

KONFIGURACJA

Konfiguracja to miejsce, gdzie partner umieszcza swoje dane, aby otrzymać wypłatę oraz opcjonalnie dostępne przepisywanie linków partnerskich do innych serwisów - promując dany serwis i zarabiając w kilku Programach Partnerskich jednocześnie. Ta opcja jest nowością wprowadzoną przez serwis Netigo.pl, dzięki której do Programu Partnerskiego Netigo.pl chętnie zapisuje się coraz to większa liczba Partnerów.
---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Garść wiadomości o Programach Partnerskich

Garść wiadomości o Programach Partnerskich

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Podstawowe informacje o Programach Partnerskich.
Program Partnerski to doskonałe narzędzie do zarabiania w Internecie. Działając w Programach Partnerskich, niczego nie tracimy, możemy jednak wiele zyskać. Jak to wszystko działa? Otóż - mówiąc najprościej - pośredniczymy w sprzedaży produktów lub usług pomiędzy sprzedającym i kupującym, otrzymując w zamian ustaloną prowizję.

Prowizja zwykle jest procentem od danej sprzedaży, który obliczany jest dzięki specjalnym linkom partnerskim, które informują, kto jest polecającym w danej transakcji.

Zainteresowanie Programami Partnerskimi rośnie praktycznie z dnia na dzień. Jako świetny sposób na generowanie dochodów, są narzędziem, którego popularność rośnie w siłę w bardzo szybkim tempie. Zarabianie w Programach Partnerskich jest wysoce korzystne dla obu stron: Partner zyskuje prowizję, a sprzedający - Klientów i zyski.

Wiele profesjonalnych firm oferuje w Internecie przystąpienie do swojego Programu, często również pojawiają się na rynku firmy, które właśnie przekonały się do fenomenu Programów i uruchomiły nową ofertę właśnie u siebie.

Programy Partnerskie możemy podzielić na kilka rodzajów. W pierwszym podziale możemy wyróżnić Programy ze względu na to, od czego generowana jest prowizja:

1. PPC - Pay Per Click - prowizja generowana jest od kliknięć w baner lub link Partnera.
2. PPS - Pay Per Sale - prowizja generowana jest od sprzedaży produktu lub usługi.
3. PPL - Pay Per Lead - prowizja generowana jest za wypełnienie np. ankiety, jakiegoś formularza itd.

Programy Partnerskie możemy również podzielić ze względu na poziomy, od których naliczana jest prowizja. Tutaj wyróżniamy programy:

1. Jednopoziomowe - prowizja naliczana jest bezpośrednio za wypełnienie ankiety lub sprzedaż dokonaną z danego linku partnerskiego.
2. Dwupoziomowe - prowizja może być naliczana również od Partnera, który dołączył do Programu z naszego polecenia.
3. Wielopoziomowe - prowizja może być naliczana także od innych Partnerów, którzy dołączyli do Programu dzięki naszym Partnerom
- w jednej linii/wiele poziomów.

W Internecie możemy również znaleźć wiele mieszanych form Programów Partnerskich dla uatrakcyjnienia danej oferty.
---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sklepy internetowe a Program Partnerski

Sklepy internetowe a Program Partnerski

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Dlaczego warto mieć w sklepie internetowym Program Partnerski?
Program Partnerski może przynieść wiele korzyści sklepom internetowym. Przyjrzyjmy się tym korzyściom, które osobiście wydają mi się najistotniejsze.

PROMOCJA

Informacja o istnieniu sklepu jest bardzo ważna dla potencjalnego klienta. Bez odpowiednich narzędzi reklamujących sklep w Sieci daleko nie zajdziemy, przypadkowe wejścia na stronę na pewno nie będą szczytem marzeń. Nakłady finansowe na reklamę często są bardzo wysokie i nie wszystkie e-sklepy są w stanie sobie na nie od razu pozwolić.

Program Partnerski jest rozwiązaniem - daje możliwość promowania sklepu bez konieczności dalszego inwestowania w to przedsięwzięcie. Posiadanie własnego Programu Partnerskiego w sklepie internetowym jest inwestycją na lata - inwestycją, którą się naprawdę opłaca, a zwrot poniesionych kosztów na jego wdrożenie może być bardzo szybki.

ZYSKI

Nic nie generuje zysków tak dobrze, jak skuteczna reklama. Jak już wiemy - Program Partnerski jest narzędziem idealnym do promocji sklepu. Efektywnie prowadzony marketing e-sklepu w rezultacie prowadzi do zwiększenia sprzedaży, a co za tym idzie - rosną nasze zyski.

BRAK RYZYKA

Na uruchomieniu Programu Partnerskiego nic nie ryzykujemy. Z
Partnerami rozliczamy się tylko wówczas, gdy on coś zarobi dla nas. Jest to obustronnie opłacalna sytuacja.

WSPÓŁPRACA

W przypadku skutecznej promocji naszego Programu Partnerskiego możemy nawiązać efektywną współpracę nie tylko z osobami prywatnymi, ale i z dużymi serwisami, które są odwiedzane przez tysiące użytkowników - co da nam możliwość wygenerowania jeszcze większego ruchu na naszej
stronie.

PRESTIŻ

Posiadając solidnych Partnerów w postaci osób prywatnych oraz różnych serwisów, zyskujemy również coś więcej - zaufanie wśród klientów. Stajemy się autorytetem w danej dziedzinie i mamy duże znaczenie w danej branży. Wypracowanie marki, która będzie rozpoznawalna i budząca zaufanie jest znakomitą drogą do osiągnięcia sukcesu.
---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl