piątek, 6 czerwca 2014

Produkty w programach partnerskich

Produkty w programach partnerskich


Autor: Marcin Gurtowski


Produkt leży po stronie autora i dobrze, bo od produktu ważniejszy jest marketing, czyli to, czy potrafisz go sprzedać. Jednakże należy wiedzieć, co się sprzedaje, aby wiedzieć później jak do tego podejść.


To jest istotny element: określenie, jakie cechy posiada produkt lub usługa, jaką partner będzie promował. Tu można wyróżnić kilka następujących rodzajów. Pierwszym, jaki przychodzi na myśl, jest produkt fizyczny, czyli taki, który istnieje w postaci stałej, jest namacalny, są to na przykład bardzo popularne książki. Prowizja dla partnera nie będzie pochodziła z ceny sprzedanego produktu, lecz będzie naliczana z jego zysku. Jednakże partner nie przejmuje się produkcją, magazynowaniem, dostawą ani innymi kosztami.

Innym rodzajem są produkty informacyjne, to między innymi ebooki, kursy, szkolenia. W tym przypadku udział procentowy partnera obejmuje ceny ze sprzedaży. To znaczy, że jeżeli partner polecił produkt np. e-book o wartości 50 zł, załóżmy, że prowizja dla partnera wynosi 50% zaś jego dochód z tej transzy wynosi 25 zł. Tak więc, jak widzisz, produkty informacyjne mają wiele zalet, dlatego zyskały już bardzo dużą popularność, która wciąż rośnie.

Kolejnym rodzajem są abonamenty, najczęściej za kursy. W tym przypadku prowizja dla partnera jest naliczana za każdy miesiąc opłaconego abonamentu przez pozyskanego wcześniej klienta. W ten sposób można wygenerować sobie pewnego rodzaju dochód pasywny. Trwa to tak długo, jak długo trwa okres abonamentowy lub do momentu kiedy klient przestanie płacić abonament.

To są najbardziej popularne produkty, czy usługi, które można spotkać w programach partnerskich. Trudno powiedzieć, które są gorsze, a które lepsze, to już wiele zależy od upodobań indywidualnych i do jakiej grupy docelowej partner ma zamiar z tym dotrzeć. Ja jestem zwolennikiem produktów informacyjnych, a do tego abonamentowych, są szybko zbywalne, nie pochłaniają dużych kosztów, tworzą pewnego rodzaju dochód pasywny i stają się coraz bardziej popularne.


Marcin Gurtowski

www.expertpartner.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Witam,
    Ciekawa sprawa, że agencje nieruchomości nie korzystają z programów partnerskich, tworzą jedynie partnerskie bazy. Myślę, że przykładowo... Jeżeli agencja ma w ofercie mieszkania na sprzedaż we wrocławiu to w ten sposób może zdecydowanie łatwiej trafić do potencjlanych kupców.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem firmy pożyczkowe zarabiają na pożyczkach, bo co jakiś czas powstaje nowa firma. To niestety jest tak, że ludzie potrzebowali i będą potrzebować pożyczek. Pewnie dlatego...

    OdpowiedzUsuń
  3. niezły sposób i wykonanie sukces tkwi w prostocie :D

    OdpowiedzUsuń