środa, 23 marca 2011

Wpiszmy programy partnerskie do WIKIPEDII

Wpiszmy programy partnerskie do WIKIPEDII

Autorem artykułu jest Romuald Szczypek



Tekst - zaproszenie autorów programów partnerskich do współpracy.

Teoria programów partnerskich

W wyszukiwarce WIKIPEDII http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna wpisałem słowa „programy partnerskie” i otworzyła mi się strona
http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Szukaj?search=PROGRAMY+PARTNERSKIE&go=Przejd%C5%BA z tekstem
„Nie ma stron zatytułowanych "PROGRAMY PARTNERSKIE". Możesz utworzyć tę stronę lub spróbować pełnego przeszukiwania. Sprawdź również, w których hasłach znajdują się odwołania do tej strony.”

Wszedłem do tekstów Artelisu i odszukałem zakładkę E-biznes z poszukiwanymi słowami „programy partnerskie”.

Na dzień 22 kwietnia 2007roku jest opublikowanych 18 artykułów.
Pewnie będzie więcej.

Znając zasady polskiego powstawania prawa, to w niedługim czasie znaczenie tych dwóch słów znajdzie się w którymś z kodeksów...Być może – mówiąc żartobliwie – będzie potrzebne posiadanie licencji na tą działalność.

18 tekstów, to prawie swojego rodzaju „ARTELISIA” – to taka przenośnia od nazwy encyklopedii WIKIPEDIA.

Uwzględniając zasady wydawnictwa Artelis i możliwości korzystania z tekstów na zasadach identycznej licencji obowiązującej „ i tu i tu” – pomyślałem o możliwości uzupełnienia encyklopedii, ale zderzyłem się ze słowami zaczerpniętymi z dzisiejszego artykułu Michała Ciałonia, którego miałem przyjemność poznać w trakcie kilku rozmów „Skypowych”.

Te słowa to: ”NIE mów, że nie potrafisz. Powiedz: NIE próbowałem”.

Jednak stchórzyłem. Nie przystąpiłem do uzupełniania Wkipedii. Jestem samoukiem komputerowym i wypada stosować motto życiowe – w życiu produkcyjnym – Wandy Loskot – polskiej emigrantki prowadzącej internetową Akademię Sukcesu. To motto to słowa:” Mierz Siły Na Zamiary - Nie Zamiar Podług sił!”.

I znów przytoczę słowa Michała Ciałonia na temat artykułów w Artelisie:
„Wprawdzie tu nie płacą autorom, ale czy od razu MUSISZ zostać BOGATYM AUTOREM? Na początku warto zostać POCZYTNYM, potem może SZANOWANYM albo ZNANYM. Sława ułatwi ci sukcesy finansowe.”.

Komuż to nie chodzi o pochwały i w końcówce o sukces finansowy?

Ponieważ sam nie potrafię – namawiam autorów artykułów wymienionych w zakłdadce Artelisu
„ programy partnerskie” do mobilizacji i wyłonienia wiodącego autora do napisania „partytury” do tej części Wikipedii, która będzie mówiła o programach partnerskich.

Wolne miejsce w Wikipedii jest. Zaproszenie jest. Tematyka jest, Materiał tekstowy i nie tylko – jest. Brakuje tylko tego „pierwszego” do pisania.

Michał Ciałoń w swoim tekście pisał też: zgłoś się. Będziemy pisali razem. W komentarzu do tego tekstu zgłosiłem swoją gotowość, a życie samoistnie przynosi temat do pisania. Nauczyciel informatyki – moim zdaniem – ma najwięcej wiedzy do uzupełniania Wikipedii.

---

http://republika.pl/eres9596/murator.html http://eres9596a.bazarek.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1 komentarz:

  1. Po wpisaniu takiego tekstu do przeglądarki wyświetla się cała lista opcji. Warto je najpierw dokładnie zweryfikować.

    OdpowiedzUsuń