niedziela, 16 stycznia 2011

Reklamy zastępcze w Google AdSense

Reklamy zastępcze w Google AdSense

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz



Artykuł wyjaśnia czym są reklamy zastępcze w Google AdSense a także jak je uaktywnić

Witam,
Ta porada będzie skierowana do osób które są uczestnikami Google AdSense. Otóż czasami jeśli Google nie może znaleźć reklam dopasowanych tematycznie do strony wyświetla tzw. reklamy dobroczynne. Są to reklamy, które kierują do wyszukiwarki google, za które webmaster nie otrzymuje wynagrodzenia. Istnieje możliwość podpięcia tzw. reklamy zastępczej dzięki czemu zamiast reklamy dobroczynnej może się pojawić Twoja reklama. Przykład reklamy dobroczynnej podałem tutaj: http://pp.ententa.pl/files/adsensezast.gif (zrzut ekranu)

Teraz opiszę jak zamienić reklamy dobroczynne na własne reklamy. Warto jest poświęcić kilka minut, gdyż zamiast generować puste przebiegi będzie wyświetlana inna reklama (np. reklama jakiegoś produktu z PP Ententa).

Poniżej przedstawiam wstawkę Google AdSense z podpiętą reklamą zastępczą (rozmiar jednostki reklamowej 468x60 pikseli):



// -->




Aby dodać reklamę zastępczą należy do oryginalnej wstawki Google AdSense dodać linijkę google_alternate_ad_url="adres strony z reklamą" (rzuć okiem na powyższą wstawkę)

Przykładowy adres strony z reklamą zastępczą to: http://pp.ententa.pl/files/abr.htm

Zwróć uwagę, że moja wstawka Google AdSense zajmuje 468x60 pikseli, więc strona na której jest reklama zastępcza musi się mieścić w tych wymiarach (jeśli Google nie znajdzie reklam to jako reklamę zastępczą osadzi na pływającej ramce IFRAME owy adres strony).

Oto kod HTML mojej strony zawierającej reklamę zastępczą:

















href="http://www.ententa.pl/abrahamdamian.htm">

Poznaj sekret Jay'a Abrahama!






Zwróć uwagę, że w znaczniku BODY znajduje się atrybut topmargin=0 który powoduje, że górny margines jest ustawiony na 0 pikseli (gdyż reklama jest niska i bez tego mogłaby się nie zmieścić). Warto również dodać atrybut leftmargin=0 aby i lewy margines miał 0 pikseli. Może moja reklama zastępcza nie jest piękna, ale chyba taka lepsza niż jej brak. Jeśli będziesz tworzył reklamy zastępcze, to warto jest np. upodobnić je do reklam Google AdSense (jednak nie mogą być do nich zbyt podobne, aby nie podpaść gigantowi z Kalifornii) albo ewentualnie zamiast tekstu (tak jak u mnie) możesz wstawić jakiś banner.

Jeszcze jedna uwaga: strona na którą kierujesz musi się otwierać w nowym oknie, jeśli do TAGu

---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz