wtorek, 15 marca 2011

Co to jest program partnerski?

Co to jest program partnerski?

Autorem artykułu jest Łukasz Gabryel



Programy partnerskie są formą współpracy między firmami sprzedającymi swoje usługi lub towary(w internecie) a partnerami, czyli osobami które w zamian za prowizję reklamują (lub promują w inny sposób) usługi i towary tych sprzedawców. Programy partnerskie działają, więc na zasadzie franchisingu. Biorąc udział w programie partnerskim stajemy się pośrednikiem w sprzedaży towarów i usług naszych partnerów.

Programy partnerskie są formą współpracy między firmami sprzedającymi swoje usługi lub towary(w internecie) a partnerami, czyli osobami które w zamian za prowizję reklamują (lub promują w inny sposób) usługi i towary tych sprzedawców. Programy partnerskie działają, więc na zasadzie franchisingu. Biorąc udział w programie partnerskim stajemy się pośrednikiem w sprzedaży towarów i usług naszych partnerów.

Mówiąc o programach partnerskich możemy wyróżnić trzy podmioty:


Sprzedawca to firma, której zależy na tym aby sprzedać jak największą liczbę swoich towarów i usług. W tym celu prowadzi własny program partnerski. Sprzedawca korzysta z pomocy pośredników, czyli zwerbowanych do programu partnerskiego partnerów, którym w zamian za znalezienie klientów wypłaca określoną prowizję lub wynagrodzenie.
Partner to firma bądź osoba, która zapisała się do programu partnerskiego jaki oferuje sprzedawca. Jego zadaniem jest reklama i promocja towarów i usług sprzedawcy czyli podmiotu prowadzącego program partnerski. Jeśli za jego pośrednictwem sprzedawca sprzeda klientowi towar, to on jako partner otrzyma z tego tytułu prowizję.
Klient to osoba, która kupiła towar sprzedawcy za pośrednictwem partnera.



Klient nie zawsze musi zakupić towar sprzedawcy, aby partner otrzymał prowizję. Część programów partnerskich (czyt. sprzedawców) "płaci" partnerowi za samo skierowanie potencjalnego klienta na stronę sprzedawcy(klikając w reklamę umieszczoną na stronie partnera). Jeszcze inne programy partnerskie "płacą" partnerom tylko za to, że będzie on reklamował na swojej stronie produkty sprzedawcy. Prowizje jakie sprzedawca oferuje partnerom mogą zostać ustalone w jeden z trzech poniższych sposobów:


view - sprzedawca płaci partnerowi za emisję reklam na stronie partnera. Wysokość prowizji ustalana jest zazwyczaj w oparciu o ilość wyświetleń reklamy, bądź czas emisji. Forma ta jest mało popularna z powodu licznych nadużyć partnerów. Obecnie stosują ją tylko firmy, które zajmują się sprzedażą usług reklamowych. Sprzedawcy płacą partnerom za emisję reklam swoich klientów. Zleceniodawcą jest w tym przypadku klient sprzedawcy, który zleca wykonanie reklamy. Sprzedawca oferuje emisję reklam w wielu serwisach swoich partnerów. Partnerzy natomiast emitują reklamy w swoich serwisach i otrzymują wynagrodzenie od sprzedawców.
click - sprzedawca płaci partnerowi za liczbę osób jaką partner skieruje na stronę sprzedawcy. De facto płaci za liczę osób, które klikną w reklamę na stronie partnera i zostaną przekierowani na stronę sprzedawcy. Tą formę stosuje wiele programów partnerskich zwanych kontekstowymi.
sale - sprzedawca płaci partnerowi prowizję za każdego klienta, który zostanie skierowany na jego stronę i dokona zakupu. Forma ta jest najbardziej popularna, gdyż jest najbardziej korzystna dla sprzedawców. Łatwo bowiem wzbudzić zainteresowanie, mając ciekawą reklamę na swojej stronie. Dużo trudniej jednak nakłonić do zakupu, a tylko od zakupów otrzymamy prowizję jako partnerzy.



Biorąc pod uwagę sposoby naliczania prowizji dla partnerów możemy podzielić programy partnerskie zasadniczo na dwie grupy:


Tradycyjne programy partnerskie płacące za pośrednictwo w sprzedaży ich towarów i usług.
Programy partnerskie kontekstowe, czyli płacące za liczbę przekierowań(kliknięć w reklamę) na stronę sprzedawcy.



Tradycyjne programy partnerskie mogą być źródłem dochodów zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Firm oferujących tego typu programy jest co najmniej kilkadziesiąt. Możemy promować m.in. księgarnie, usługi hostingowe, kredyty i konta bankowe, serwisy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe, sklepy internetowe, firmy bukmacherskie itd. Pamiętać należy również ich nasze pośrednictwo w sprzedaży ogranicza się tylko do tego, aby klient został skierowany na stronę sprzedawcy i tam dokonał zakupu. De facto sami nie uczestniczymy w sprzedaży towaru. To sprzedawca wysyła towar, świadczy usługę, otrzymuje zapłatę itd. My jako partnerzy oczekujemy tylko na otrzymanie prowizji za klienta, który dzięki nam zobaczył ofertę sprzedawcy i dokonał u niego zakupów.


Do najbardziej popularnych programów partnerskich typu "sale" należą:

Easymoney.pl - Program polega na promowaniu ofert kilkunastu banków zrzeszonych w easymoney dotyczących kont bankowych, kredytów, kart kredytowych, lokat i innych produktów bankowych. Za każde założone za naszym pośrednictwem konto bankowe, czy zaciągnięty kredyt otrzymujemy określone z góry wynagrodzenie, zgodne z tabelą prowizji. Jego zasada działania jest bardzo prosta. Wypełniamy formularz zgłoszeniowy na stronie easymoney.pl Po kliku dniach zostaniemy poinformowani o tym czy pomyślnie przeszliśmy weryfikację. Jeśli wszystko przebiegło bez przeszkód logujemy się do panelu partnera, wybieramy odpowiednie reklamy i umieszczamy je na swojej stronie. Każda osoba, która kliknie w reklamę zostanie przeniesiona na stronę sprzedawcy czyli money.pl Jeśli zdecyduje sie założyć konto lub zaciągnąć kredyt otrzymamy od easymoney stosowną prowizję(patrz tabela prowizyjna). Prowizje w easymoney.pl są wysokie. Przykładowo jeśli klient założy najprostsze konto bankowe inteligo, my jako partnerzy otrzymamy 50zł. Prowizje od kredytów natomiast ustalane są procentowo w stosunku do wysokości kredytu jaki otrzyma klient.

Bankier.pl Program portalu bankier.pl działa na identycznych zasadach jak opisany wyżej easymoney. Jest to doskonały program dla osób, które nie mają własnej strony internetowej, gdyż bankier.pl daje nam do wykorzystania gotową stroną promocyjną (taką jak tutaj ).

Programypartnerskie.com Program stworzony został przez firmę superhost. W początkowym etapie działalności firmy program miał na celu promocję usług hostingowych. Obecnie firma posiada już kilka własnych sklepów, dzięki czemu możemy promować takie produkty jak: hosting, serwery dedykowane, serwery radiowe, okulary, zabawki i wiele innych. Wszystkie zyski z promocji są sumowane w jednym panelu niezależnie od towaru jaki klient zakupi za naszym pośrednictwem(kliknie w baner na naszej stronie i dokona zakupu na stronie sklepu). Prowizje oscylują w granicach 5%-20% w zależności od rodzaju produktów.

Złote Myśli to internetowe wydawnictwo ebooków, a więc książek w formie elektronicznej. W programie partnerskim zatem otrzymujemy wynagrodzenie zależne od ilości ebooków jakie uda im się sprzedać dzięki naszej pomocy. Wydawnictwo bardzo ułatwia nam pracę, gdyż oferuje darmowe fragmenty ebooków, bardzo liczne materiały promocyjne i reklamowe. Prowizja jaką otrzymujemy zależna jest od ceny ebooka, ale zazwyczaj waha się ona w granicach 30% wartości ebooka. Tematyka ebooków wydawanych przez Złote Myśli jest bardzo różnorodna, choć przeważają ebooki o charakterze poradników.


Allegro.pl największy portal aukcyjny w Polsce. Płaci on swoim stronom partnerskim 10 złotych za każdą osobę, która zarejestruje się poprzez stronę partnera w serwisie allegro.pl Aby jednak otrzymać wynagrodzenie osoba ta musi dokonać pełnej aktywacji konta. Dodatkowo partner otrzymuje 30% wszystkich wpłat jakie zarejestrowana osoba wpłaci do allegro. Cytat za allegro.pl:”Program Partnerski pozwala każdemu promować Allegro poprzez umieszczenie reklamy (bannera, panelu wyszukiwarki bądź odnośnika tekstowego) na swojej stronie WWW. Gdy odwiedzający Twoją stronę kliknie na banner lub skorzysta z wyszukiwarki, umieszczonej w panelu, a następnie zarejestruje się w Allegro, zostanie Twoim Poleconym. Otrzymasz 30% jego wpłat w ciągu roku od jego rejestracji, a także 10 zł po aktywacji jego konta!

Drugą formą programów partnerskich są programy oferujące tzw. reklamy kontekstowe. W przeciwieństwie do opisanych wyżej programów naszym celem nie jest promocja towarów partnera i wychwalanie ich zalet. Jedynie co musimy zrobić to umieścić boksy reklamowe partnera w naszych serwisach. Wynagrodzenie otrzymujemy w zależności od liczby kliknięć w owe boksy przez osoby odwiedzające nasz serwis, a nie od wielkości zakupów dokonanych przez te osoby(patrz metoda prowizji: click). Najpopularniejszymi firmami oferującymi umieszczenie boksów reklamowych są wyszukiwarki:


google.pl/adsense,
adkontekst.wp.pl,
kontekst.onet.pl.


Zleceniodawca czyli reklamodawca płaci tym wyszukiwarkom za określoną liczbę odwiedzin jego strony(za przekierowanie osób na stronę reklamodawcy). Wyszukiwarki poprzez boksy reklamowe umieszczone w serwisach takich jak nasz reklamują stronę reklamodawcy generując dla niego wymaganą liczbę odwiedzin. Zatem w tym przypadku stajemy się pośrednikiem w wykonywaniu usługi reklamy. Zleceniodawca płaci wyszukiwarce, a wyszukiwarka płaci nam. Różnica polega na tym, że wyszukiwarka(firma) za każde odwiedzenie strony reklamodawcy dostaje kilkanaście groszy, my jako wykonawcy za skierowanie poprzez reklamę osoby na stronę reklamodawcy otrzymujemy od wyszukiwarki kilka groszy.


Aby zarabiać poprzez umieszczanie boksów reklamowych nasze strony muszą być bardzo popularne. Wynika to z faktu, iż tylko znikomy procent osób odwiedzających nasz serwis kliknie w reklamę, a za każde kliknięcie otrzymujemy kilka groszy. Dlatego też aby uzyskiwać przyzwoite dochody naszą stronę musi odwiedzać miesięcznie kilkaset tysięcy ludzi. Wypromowanie naszej strony do tak dużej oglądalności jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Dlatego też ta forma reklamy jest przeznaczona dla bardzo popularnych portali z dużą liczbą odwiedzin.


Podsumowując programy partnerskie mogą być źródłem dochodów zarówno dla firm jak i osób prywatnych. Zasada działania programów partnerskich jest bardzo prosta. Podpisujemy z partnerem umowę, on zezwala na użycie jego materiałów, banerów i innych elementów reklamowych na naszych stronach. My reklamujemy towary partnera na swoich stronach. Każda osoba, która kliknie w reklamę naszego partnera na naszej stronie (lub jeśli to konieczne dokona zakupu towaru partnera) generuje dla nas zysk. Zazwyczaj nasz udział w zyskach jest określony procentowo. W zależności od formy współpracy możemy umieszczać reklamy naszych partnerów w naszych serwisach o innej tematyce niż towary partnera. Możemy jednak stworzyć strony, które będą tematyką związane tylko z rodzajami towarów naszego partnera. W obu jednak tych przypadkach naszym zadaniem jest skierowanie jak największej ilości klientów z naszych stron na strony naszych partnerów.


---

Wszelkie uwagi proszę kierować na adres email: lukasznnn@wp.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kampanie w Programach Partnerskich

Kampanie w Programach Partnerskich

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz



W PP Złote Myśli uczestniczę od samego początku. Na starcie PP nie oferował zbyt wiele: była możliwość tylko wrzucenia linka partnerskiego na stronę i wygenerowanie fragmentu ebooka z własnymi linkami partnerskimi. Zaczęło mi brakować narzędzia zwanego kampanie (inna popularna nazwa to system trackingowy). Co to są te kampanie? Otóż prowadząc np. 2 różne serwisy internetowe mogę w obu wrzucać podobne ale nieco inne linki partnerskie. Gdy ktoś zamówi ebooka, to będę wiedział z jakiej strony zamówienie było dokonane. Mało tego - mając tą wiedzę mogę więcej uwagi skupić na tym serwisie, który przynosi większe dochody.
W PP Złote Myśli uczestniczę od samego początku. Na starcie PP nie oferował zbyt wiele: była możliwość tylko wrzucenia linka partnerskiego na stronę i wygenerowanie fragmentu ebooka z własnymi linkami partnerskimi. Zaczęło mi brakować narzędzia zwanego kampanie (inna popularna nazwa to system trackingowy). Co to są te kampanie? Otóż prowadząc np. 2 różne serwisy internetowe mogę w obu wrzucać podobne ale nieco inne linki partnerskie. Gdy ktoś zamówi ebooka, to będę wiedział z jakiej strony zamówienie było dokonane. Mało tego - mając tą wiedzę mogę więcej uwagi skupić na tym serwisie, który przynosi większe dochody.
Prawdę mówiąc do niedawna nie korzystałem z tego narzędzia w Złotych Myślach. Dlaczego? Otóż zanim je wdrożono to ja informacje o Złotych Myślach (np. recenzje ebooków) porozsiewałem po kilku swoich witrynach i dość ciężko by było nagle aktualizować wszystkie linki na wszystkich witrynach. Jednak ostatnio postanowiłem, że dłużej tak być nie może - ilekroć dodaję nowe recenzje ebooków, to tworzę link partnerski zawierający identyfikator kampanii (starych linków postanowiłem nie aktualizować). Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania: wykupiłem na pewnej stronie tydzień emisji mojego linka. Link prowadził do recenzji pewnego ebooka. Podczas tych 7 dni nie złożono ani jednego zamówienia z tej kampanii. Ale po kilku dniach od zakończenia emisji mojej reklamy dostałem email, że ktoś kupił ebooka z tej kampanii. Po kolejnych kilku dniach znów dostałem kolejny email, że ktoś dokonał zamówienie z tej kampanii.
Jak widać - warto korzystać z kampanii gdyż można się dowiedzieć skąd dany kupujący dowiedział się o ebooku, którego kupił. Mało tego - dużo osób zanim kupi ebooka zastanawia się nad zakupem kilka dni. Gdyby nie to, że utworzyłem kampanię to by mi do głowy nie przyszło, że kupujący trafił na stronę Złotych Myśli poprzez tą konkretną reklamę, która była emitowana np. dwa tygodnie temu. Dzięki kampaniom mogę wykupić reklamę w kilku miejscach, poczekać miesiąc czasu i wyciągnąć wnioski gdzie się najlepiej reklamować. Później będę wykupywał reklamy tylko w tych serwisach - które mi przyciągnęły najwięcej kupujących. Mało tego - kampanie można wykorzystać również do testowania dwóch różnych wersji danej reklamy, albo do sprawdzenia która z twoich stron WWW generuje najwięcej zamówień.
W Programach Partnerskich również działa prawo Paretta - 20% działań przynosi 80% efektów. Trzeba tylko się dowiedzieć które działania są najskuteczniejsze!
Podsumowując: upewnij się czy dany Program Partnerski oferuje takie narzędzie jak kampanie reklamowe (system trackingowy). Jeśli tak, to zacznij korzystać z tego narzędzia już teraz!
---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Myślenie kreatywne w Programach Partnerskich

Myślenie kreatywne w Programach Partnerskich

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz



W tym krótkim artykule chciałbym przedstawić pewien ciekawy serwis WWW. Nie chodzi o zwykłą reklamę, tylko o pokazanie bardzo ciekawego pomysłu.
W tym krótkim artykule chciałbym przedstawić pewien ciekawy serwis WWW. Nie chodzi o zwykłą reklamę, tylko o pokazanie bardzo ciekawego pomysłu. Ten serwis to www.helion.jelcyn.com W czym tkwi niezwykłość tego serwisu? Otóż codziennie w wydawnictwie Helion jedna losowo wybrana książka jest przeceniona o 30% Nigdy nie wiadomo jaka książka jutro będzie przeceniona. Jeśli ktoś jest cierpliwy to może codziennie wchodzić na stronę główną wydawnictwa Helion i sprawdzać jaka książka jest przeceniona, ale nie każdy ma tak dobrą pamięć, aby codziennie wchodzić na stronę Heliona. Autor tej witryny napisał skrypt który codziennie kilka minut to północy łączy się z serwerem Heliona i sprawdza jaka książka została przeceniona. Następnie skrypt wysyła email do wszystkich zapisanych do subskrypcji z informacją jaka książka została przeceniona. Oczywiście w emailu są linki partnerskie :-)
Teraz pomyśl sobie - ludzie sami proszą aby im wysyłać reklamy :-) I chyba autor musi troszkę na tej usłudze zarabiać, bo skrypt istnieje już ze 3 lata i nadal chodzi (niedawno nawet była jakaś modernizacja). Na dodatek w wydawnictwie OnePress jest podobna promocja i istnieje też skrypt wysyłający informacje o promocjach w wydawnictwie OnePress - www.onepress.jelcyn.com Mało tego - skrypt jest w pełni zautomatyzowany tj. autor nic przy nim nie robi - jest to idealny przykład dochodu pasywnego o którym w swojej książce Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec pisał Robert Kiyosaki - nic nie trzeba robić a kasa sama leci tylko dlatego, że kiedyś raz się usiadło na kilka godzin i się coś zrobiło :-)
Jaki z tego morał? Zacznij myśleć kreatywnie jak można zarabiać w Programach Partnerskich. Samo zamieszczenie linka partnerskiego na stronie WWW nie przynosi tak dobrych efektów jak prosty ale dobry pomysł.

---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego wybrałem ten program partnerski....

Dlaczego wybrałem ten program partnerski....

Autorem artykułu jest Jędrzej Gerwel



Od dawna bardzo interesuję się ciekawymi książkami. Prócz tradycyjnej beletrystyki i historii zawsze pociągały mnie pozycje dotyczące spraw związanych z prowadzeniem własnego biznesu, marketingu, relacji między sprzedawcą a kupującym, psychologii handlu, reklamy własnej działalności oraz wspomagania...
Od dawna bardzo interesuję się ciekawymi książkami. Prócz tradycyjnej beletrystyki i historii zawsze pociągały mnie pozycje dotyczące spraw związanych z prowadzeniem własnego biznesu, marketingu, relacji między sprzedawcą a kupującym, psychologii handlu, reklamy własnej działalności oraz wspomagania swojego biznesu sprawną obsługą komputera.

Od czasu do czasu potrzebna mi jest znajomość prawa dla określonych sytuacji życiowych. Mimo, że mam już prawie dorosłego syna lubię rzucić okiem do książek, które dotyczą spraw wychowawczych i relacji między pokoleniami.

Z przyjemnością czytam też wspomnienia i rady doświadczonych ludzi, którzy doszli do zaplanowanych sukcesów życiowych i zawodowych.

Jak każdy mam własne hobby (to wspierana internetem genealogia), interesuję się zdrowiem i zdrowym odżywianiem. Śledzę nowinki informatyczne, które można wykorzystać dla ułatwienia codziennych spraw zawodowych i domowych.

Często odwiedzam zaprzyjaźnione biblioteki i księgarnie szukając potrzebnych i interesujących pozycji. Nie trudno zauważyć, że może być to dość kłopotliwe zajęcie. W typowych bibliotekach trudno o takie książki, księgarnie też nie zawsze mają wszystko, a prócz tego wszyscy wiemy, że takie książki nie należą do tanich.

Ucieszyłem się kiedy znalazłem polskie Wydawnictwo internetowe, które oferuje właśnie takie książki. Tak jak w księgarni można tu przeglądnąć fragmenty każdej pozycji. Zamówienia przesyłane są w formie elektronicznej na adres mojej skrzynki e-mail. Wszytkie potrzebne dane dotyczące tego Wydawnictwa można znaleść klikając lewym klawiszem myszki na ten link:

http://zlotemysli.pl/edwardstanislaw.php


Znajdziemy tam pełny katalog oferowanych książek z podziałem na liczne działy. Każda pozycja jest bardzo szczegółowo opisana, ma recenzje, zawiera zamówienie i objęta jest gwarancją zwrotu poniesionych kosztów, jeśli nie spełni oczekiwań czytelnika. Dla tradycjonalistów istnieje możliwość dostarczenia książek w formie drukowanej, lecz główną ideą jest dystrybucja elektroniczna. Istnieje możliwość partnerskiej wspólpracy dla zainteresowanych.


Zachęcam do bezpłatnego zarejestrowania się
w Złotym Klubie,
zapewni to:


- bieżącą informację o nowościach

- natychmiastowy dostęp do darmowych książek

- specjalne rabaty i dodatkowe premie

- udział w promocjach

Swoimi spostrzeżeniami chciałem podzielić się z wszyskimi potrafiącymi docenić towarzystwo ciekawych, dobrych i potrzebnych książek, które będą bardzo szybko dostarczone tam, gdzie aktualnie jesteśmy.

Osobiście polecam wybrane pozycje dla miłośników
Fiata 126p:

http://motosukurs.ecom.net.pl/



---

Sprawdź - takiego poradnika łatwo nie znajdziesz:
http://wspolnota-mieszkaniowa.zlotemysli.pl/edwardstanislaw.php


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wycieczki Zagraniczne i Noclegi

Wycieczki Zagraniczne i Noclegi

Autorem artykułu jest Przemysław S



Rynek turystyki internetowej już od kilku lat przeżywa prawdziwy rozkwit. Liczba klientów e-biur podróży, kupujących wycieczki zagraniczne, czy noclegi w hotelach rośnie po kilkadziesiąt procent rocznie.
Wzrasta jednak nie tylko liczba e-turystów, ale także samych internetowych biur podróży. Dzięki programom partnerskim jakie oferują największe portale turystyczne, bariery wejścia na rynek nie stanowią obecnie przeszkody nawet dla najmniejszych graczy. Wydaje się, że właśnie teraz nastał doskonały moment dla mniejszych podmiotów, by skorzystać z szansy zaistnienia w sieci i oferować wycieczki zagraniczne we współpracy z większymi portalami. Rynek polskiej e-turystyki podzielony jest bowiem, z jednej strony między kilku największych graczy takich jak Wakacje.pl, czy TravelPlanet, oferujących możliwość kupna wycieczek online, a z drugiej strony należy do biur podróży, dla których Internet stanowi jedynie wizytówkę ich działalności w rzeczywistym świecie.
Wyraźnie widać, że gdzieś między obiema grupami tworzy się nisza dla podmiotów traktujących Internet jako doskonałe miejsce do sprzedaży usług turystycznych takich jak bilety lotnicze, wycieczki zagraniczne, czy noclegi, lecz nie posiadających wystarczającego kapitału, by samodzielnie tworzyć całe zaplecze transakcyjne. Tu z pomocą przychodzą właśnie największe portale turystyczne, oferujące programy partnerskie, które w zamian za niższe prowizje, udostępniają własne platformy transakcyjne. Tym samym partnerzy powiększają zyski portali, a jednocześnie sami mogą zaistnieć w sieci.
Warto zauważyć, że powyższy schemat działania może okazać się po pewnym czasie zagrożeniem dla samych portali oferujących programy partnerskie. Wystarczy, że strona partnera znajdzie się wyżej w wyszukiwarkach, niż strona portalu, a pozycja przetargowa partnera znacznie wzrośnie.
---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl