środa, 5 stycznia 2011

Czy program partnerski Cię nie oszukuje?

Czy program partnerski Cię nie oszukuje?

Autorem artykułu jest Krzysztof Klonowicz



Jak sprawdzić czy program partnerski, w którym uczestniczysz Cię nie oszukuje? Podczas mojej kilkuletniej przygody z programami partnerskimi kilka razy spotkałem się z systemami, które nie naliczyły mi należnej prowizji. Co zrobić, aby tego uniknąć?

Zdecydowana większość programów partnerski opiera swoje działanie na plikach cookies, czyli tzw. ciasteczkach. Ciasteczko z unikalnym identyfikatorem użytkownika powinno być w takich systemach zapisywane przez przeglądarkę przy każdym wejściu na dany link partnerski.



Podczas swojej kilkuletniej przygody z programami partnerskimi spotkałem się z kilka razy z sytuacją, w której system w wielu przypadkach nie zapisywał ID partnera do cookies (mimo, że tak mówił regulamin), lub błędnie ustanawiał datę wygaśnięcia danego ciasteczka i tym samym ważność linku partnerskiego - jednym słowem oszukiwał.



Oczywiście są sposoby na to aby sprawdzić, czy dany program partnerski nie oszukuje?



W tym celu polecam skorzystanie z przeglądarki Mozilla Firefox lub Opera, które pozwalają w czytelny sposób odczytać zawartość przypisanych do strony ciasteczek.



Na pierwszym miejscu powinieneś sprawdzić, czy po wejściu w twój link partnerki do cookies jest w ogóle zapisywany twój unikalny numer partnera. Jeśli tak, sprawdź dodatkowo, czy termin ważności ciasteczka jest rzeczywiście taki, jak podaje regulamin programu.



Jeśli nie wiesz jak poprawnie wykonać taki test wejdź na stronę:
http://www.slownictwo.pl/?f=cookies.

Podaję tam instrukcję krok po kroku, jak sprawdzić poprawność działania cookies w programie partnerskim Slownictwo.pl



Największym problemem może być znalezienie odpowiedniej nazwy ciasteczka, które przechowuje informację o partnerze. Dlatego poniżej zamieszczam kilka najbardziej popularnych polskich programów partnerskich (są to moje linki partnerskie) oraz odpowiadające im nazwy ciasteczka.


- dla Slownictwo.pl jest to pp


- dla ZloteMysli.pl jest to af


- dla Nextranet.pl jest to NETPRESS_PARTNER_CODE


- dla Cneb.pl jest to cnebPoints


- dla Ententa.pl jest to polecajacy



Pamiętaj, że każda przeglądarka posiada swoje własne ciasteczka, a to oznacza że jeśli użytkownik wejdzie na link partnerski np. na Internet Explorerze, a potem zakupi coś wchodząc na stronę (już bez linku partnerskiego) poprzez Mozillę Firefox, to w takim przypadku partner prowizji już nie otrzyma lub otrzyma tylko prowizję wieczną (pod warunkiem, że wcześniej na Internet Exlorerze dokonał przynajmniej rejestracji na danej stronie).



Podobna sytuacja może mieć miejsce w przypadku ponownej instalacji systemu w komputerze lub gdy użytkownik sam usunie ręcznie pliki cookies w przeglądarce.



Dlatego warto korzystać ze sprawdzonych programów partnerskich oferujących partnerowi prowizję wieczną.
Listę takich programów, opartych na cookies i oferujących wieczna prowizję znajdziesz przy pomocy wyszukiwarki/porównywarki programów partnerskich Netigo.



Aby mieć całkowitą pewność, że program partnerski nie pozbawia Cię należnej prowizji wybieraj te programy, które zawierają statystyki zamówień wraz ze statusem ich realizacji. Dobrze jest, jeśli system ma możliwość powiadamiania użytkownika na maila o wszystkich zdarzeniach związanych z jego kontem partnerskim, tzn.


- informowanie o każdej nowej osobie zarejestrowanej z polecenia partnera


- informowanie w czasie rzeczywistym o każdym fakcie złożenia zamówienia, od którego będzie naliczona prowizja


- informowanie o przyznanej prowizji, o jej wielkości, rodzaju (wieczna, bezpośrednia, pełna) i jasnym sposobie jej naliczenia




Obecnie jedynym systemem partnerskim w Polsce, który ma możliwość włączenia wszystkich tych powiadomień jest Program Partnerski Slownictwo.pl. Mam nadzieję, że opcje pełnych powiadomień pojawią się również w pozostałych polskich programach partnerskich, od tego bowiem w dużej mierze zależy ich wiarygodność.



---

Autorem artykułu jest Krzysztof Klonowicz, właściciel, twórca i jednocześnie uczestnik wielu polskich programów partnerskich
http://pp.slownictwo.pl
http://programy-parnterskie.eklo.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 2 stycznia 2011

Jak zdobyć zaufanie czytelnika?

Jak zdobyć zaufanie czytelnika ?


Autorem artykułu jest Arek Czapla




Jak zbudować zaufanie, wież i relacje z czytelnikiem działając w programach partnerskich...

Unikalna treść - sposób na zaufanie nr 1

Każda osoba, która zaczyna budować swój e-biznes oparty o programy partnerskie, chce trafić do elity, chce zostać "SuperPartnerem"

Żeby zostać superpartnerem musisz mieć pojęcie o e-biznesie, e-marketingu, a przede wszystkim zbudować tematyczny serwis WWW i pracować nad jego popularnością...

Musisz zdobyć grono stałych i zaufanych czytelników.. to czy czytelnik zainteresuje się produktem, który promujesz zależy od tego czy będzie czuł do Ciebie zaufanie , czy nie weźmie Cię za kolejnego frajera, który próbuje wyciągnąć od niego ciężko zarobione pieniądze... To czy kliknie w link prowadzący do strony ofertowej promowanego produktu uzależnione jest od tego, że w jego oczach Twój serwis WWW to wartościowa, dobrze wykonana strona, po której widać prace jego właściciela, jego rzetelność, dbałość o czytelnika.

Twój czytelnik to nie może być przypadkowa osoba, musi być osobą z Twojej grupy docelowej, która trafiła na Twój serwis, ponieważ szukała interesujących ją informacji ( np. na temat giełdy, finansów, zdrowia, e-biznesu)...szukała informacji wysokiej jakości, unikalnej treści, fachowych odpowiedzi na nurtujące ja pytania.. A Twój serwis dostarczył mu takich informacji o jakie chodziło, znalazł to czego szukał..zdobyłeś jego zaufanie, a więc jest olbrzymia szansa, że zainteresuje się produktami, które promujesz, a to już krok od sprzedaży...

A jeżeli na Twojej stronie nie było by nic ciekawego, nic godnego uwagi ???

Reakcja była by tylko jedna : fatalna strona, nie znalazłem nic ciekawego, muszę szukać dalej... I tak straciłeś czytelnika i potencjalnego klienta...:)

A więc buduj zaufanie dostarczając osobom odwiedzającym Twoją stronę WWW, unikalną, wartościową treść i pamiętaj o tym, żeby dobrze się ją czytało..a więc unikaj błędów ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych ...bądź fachowcem ... zbuduj zaufanie, a prowizje masz jak w banku...:)

Pytania od czytelników - sposób na zaufanie nr .2...

Kolejny skutecznym sposobem budowy zaufania jest utworzenie w swoim serwisie WWW działu : Pytania od czytelników...

Ten sposób budowania więzi i zaufania czytelnika sprawdzi się tylko wtedy, jeżeli posiadasz dużą wiedzę w dziedzinie, która jest tematem Twojej strony, temat jest Twoją pasją, lubisz się dzielić wiedzą z innymi...

Tworząc dział "Pytania od czytelników", możesz bardzo dużo zyskać..

Po pierwsze będziesz miał ciągle nowe tematy na treść na stronie, po drugie ta treść to będzie to czego oczekują Twoi czytelnicy, następną zaletą jest to, że czytelnicy będą wracać, bo Twój serwis stanie się dla nich źródłem informacji, a najlepsze w nim będzie to, że jak zadadzą pytanie to otrzymają rzetelną odpowiedź ...

Następną fajną zaletą jest to, że w odpowiedziach, możesz polecać produkty, które promujesz...ale to ma być polecanie, a nie reklamowanie...czyli odpowiadając na pytanie czytelnika, delikatnie możesz podsunąć link do produktu związanego z pytaniem, np : prowadzisz serwis o inwestowaniu i ktoś zadaje Ci pytanie w jakie fundusze zainwestować to odpowiadając mu możesz też delikatnie podsunąć link do ebooka "Fundusze inwestycyjne w praktyce".

Więc jeżeli prowadzisz serwis WWW, którego temat to Twoja pasja (a nie temat, który jest modny, na którym można zarobić, co niestety często się zdarza, ludzie tworzą serwisy na temat o którym nie maja pojęcia..), to wykorzystaj ten pomysł, stwórz dział "Pytania od czytelników" i buduj więź i relacje z czytelnikiem..:)


---

Programy partnerskie jako żródlo Twojego dochodu - Programy partnerskie od A do Z
Książki audio do słuchania dla każdego. Bajki, biznes, lektury, języki obce w formacie mp3 ....



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

piątek, 24 grudnia 2010

Poziomy w Programach Partnerskich - czy warto się nimi zainteresować?

Poziomy w Programach Partnerskich - czy warto się nimi zainteresować?


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Jakie korzyści w Programach Partnerskich dają poziomy? Co może zyskać właściciel PP, a co Partner?
Serwisy czy e-sklepy dysponujące własnym Programem Partnerskim często oferują jako obszar działań tylko jeden poziom swoim Partnerom. Część z nich umożliwia również działanie na dwóch lub więcej poziomach.

Co w ogóle daje Partnerom przykładowo drugi poziom? Otóż umożliwia on uzyskanie jakiegoś procentu dochodów od innych Partnerów, którzy zostali Partnerami za sprawą ich własnego polecenia. Brzmi całkiem przyzwoicie, prawda?

Wielu nowych (a także już bardziej doświadczonych) Partnerów zwraca uwagę na to, czy dany serwis oferuje im możliwość zarabiania na drugim poziomie. Jest to na pewno bardzo przydatna i opłacalna dla nich funkcjonalność, ponieważ mogą działać już nie tylko jako bezpośredni polecający danych produktów, ale także jako pośredniczący w polecaniu - jeżeli udało im się zwerbować nowych (najlepiej skutecznych!) Partnerów.

Wiadomo - jedni Partnerzy wypracowują większą prowizję, działając tylko na bezpośrednich poleceniach produktu - ale inni mogą osiągać nawet większe dochody poprzez drugi poziom niż przez pierwszy! Wszystko zależy od tego, na jakich działaniach skupia się nasz Partner, którymi narzędziami promocyjnymi najczęściej się posługuje i jakie jest jego własne zaangażowanie w to zadanie. Czasem wystarczy, że Partner wprowadzi w szeregi danego Programu Partnerskiego bardzo skutecznego Partnera - i sam ma tym dużą korzyść (a my jako właściciele Programu Partnerskiego oczywiście również) - i co za tym idzie jest to dla niego motywacja, aby działać właśnie w Programach Partnerskich, które oferują więcej niż jeden poziom.

Jakie zatem wnioski możemy wyciągnąć na podstawie powyższych obserwacji? Dla nas, jako właścicieli PP, oczywiście posiadanie dwóch (lub więcej) poziomów w swoim Programie Partnerskim, jest to sytuacja bardzo korzystna, zwłaszcza jeśli chodzi o rejestrację nowych, skutecznych Partnerów - stajemy się na polu Programów Partnerskich bardzo konkurencyjni. Z drugiej jednak strony, posiadając więcej poziomów, powinniśmy się przygotować również na większe prowizje dla naszych Partnerów - niż gdyby dodatkowych poziomów nie było, a dany Partner nie byłby "podczepiony" pod innego Partnera. Tylko czy wówczas na pewno byłby naszym Partnerem? Niekoniecznie.

Pamiętajmy, że większa wypracowana prowizja przez Partnerów = większy zysk dla nas.

A co dają poziomy naszym Partnerom? Oczywiście przede wszystkich możliwość większych zarobków i poszerzenie pola działania jako Partnera, czyli korzyści, które moim zdaniem, są bardzo pożądane przez Partnerów. Dlatego uważam, że warto dysponować Programem Partnerskim z więcej niż jednym poziomem - dając korzyści sobie i swoim Partnerom.
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Z Programem Partnerskim na szczyt? Tak!

Z Programem Partnerskim na szczyt? Tak!


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Program Partnerski - korzyści, atuty, walory - wszystko tutaj!
Podstawowe atuty posiadania Programu Partnerskiego - takie jak źródła zwiększania dochodów, czy świetny sposób na promocję - są dość oczywiste. Przyjrzyjmy się jednak innym korzyściom, które mogą nas całkowicie przekonać do zainwestowania w to narzędzie. Zapomnijmy na chwilę o zwiększaniu oglądalności, wyższych zarobkach, pomocy w pozycjonowaniu, czy też reklamie - osiąganym w dużej mierze dzięki Programom Partnerskim. Zajmijmy się przez chwilę mniej namacalnym (ale równie ważnym!) walorom PP.

Co oprócz wyżej wymienionych plusów może nam zaoferować posiadanie własnego Programu Partnerskiego? Czy też współpraca z Partnerami, którzy polecają nasze produkty i usługi?


Program Partnerski = Prestiż + Autorytet + Marka + Renoma


AUTORYTET JAKO KORZYŚĆ?

Oczywiście! Program Partnerski sam w sobie tworzy wokół naszego sklepu czy serwisu lepsze wrażenie. Pokazuje, że znamy się bardzo dobrze na tym, co robimy, co promujemy i co oferujemy. Buduje odczucie większego profesjonalizmu. Wiadomo, że nie jest to zasługa tylko PP - są inne czynniki, które również wpływają na postrzeganie nas jako autorytetu w danej dziedzinie, ale własny Program Partnerski jest na pewno jednym z elementów, który może nam w tym pomóc.


MARKA I RENOMA ZA SPRAWĄ PROGRAMU PARTNERSKIEGO?

Jak najbardziej! Na osiągnięcie znaczenia w Internecie często pracuje się bardzo długi czas. Program Partnerski może nas przybliżyć do osiągnięcia tego celu jeszcze szybciej i sprawniej. Jak? Posiadając solidnych Partnerów w postaci osób prywatnych (lub nawet dużych serwisów), którzy efektywnie polecają nasze produkty, czy usługi, jednocześnie zwiększając liczbę naszych Klientów, pracują na postrzeganie naszej marki w Sieci. Im więcej Partnerów - tym bardziej nasz sklep czy serwis zyskuje na znaczeniu. I właśnie o to chodzi!


PRESTIŻ? TAK, JA POPROSZĘ!

Wypracowanie marki, która będzie rozpoznawalna i budząca zaufanie jest świetną drogą do sukcesu. Jeśli dołożymy do tego postrzeganie nas jako autorytetu w danej dziedzinie - poczucie profesjonalizmu i pełnej kompetencji - doskonale! Bo właśnie tego między innymi szuka Klient, decydując się na dany zakup.


Podsumowując: Decydując się na zainwestowanie we własny Program Partnerski otrzymujemy szereg korzyści, które pomogą nam w lepszym funkcjonowaniu na rynku internetowym.

---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Myśleć jak Partner

Myśleć jak Partner


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Dlaczego warto postawić się po stronie Partnera, prowadząc własny PP?
Aby własny Program Partnerski zaowocował odpowiednimi korzyściami, nie wystarczy niestety samo wdrożenie i czekanie na efekty (być może jakieś będą, ale na pewno nie będą one zachwycające). Na początku należy poświęcić Programowi Partnerskiemu nieco więcej uwagi, z czasem będzie trwało to coraz krócej, a efekty, przy dobrej organizacji, będą rosły.

Przede wszystkim na wstępie powinieneś zastanowić się, czym chciałbyś jako właściciel Programu Partnerskiego przyciągnąć do siebie efektywnych Partnerów.

Konkurencyjność w tej dziedzinie jest bardzo ważna z uwagi na coraz większe zainteresowanie tym sposobem zarabiania i coraz większy wachlarz dostępnych Programów Partnerskich. Wystarczy spojrzeć chociażby na Porównywarkę Programów Partnerskich Netigo.pl, gdzie ilość wprowadzonych Programów rośnie z dnia na dzień, a to dopiero początek.

Aby móc zacząć działać w kierunku pozyskiwania Partnerów, musisz przede wszystkim spojrzeć na sprawę z ich strony i zastanowić się, co wpływa na ich decyzje o podjęciu działania w danym Programie Partnerskim.

Wielu Partnerów zwraca uwagę przede wszystkim na to, co promuje, czyli na oferowane produkty (lub usługi). W tym miejscu nie jest aż tak ważna dokładna domena działalności, ale sama jakość oferty. Jeśli sam nie będziesz przekonany do tego, co chciałbyś sprzedać - Partner również nie będzie - a efekty będą marne.

Drugą bardzo ważną sprawą jest prowizja - zarówno jej wysokość, jak i to, czy jest ona wieczna. Brak wiecznej prowizji na wstępie może zdyskwalifikować Twój Program Partnerski w oczach potencjalnego Partnera, gdyż dla niego często jest to niezbędna funkcjonalność - on zdobył Klienta i uważa, że za zakupy tego Klienta należy mu się zawsze prowizja. Jeśli posiadasz wieczną prowizję u siebie - masz sporą przewagę nad tymi Programami, które nie oferują tego udogodnienia swoim Partnerom.

Obok wysokości prowizji oraz wiecznej prowizji stoi również cookie, a dokładniej długość jego życia. Im dłuższe życie cookie - tym lepsze postrzeganie Twojego Programu Partnerskiego przez Partnera.

Ważna jest również pomoc Partnerowi, dostęp do różnorodnych narzędzi i materiałów promocyjnych. Partner musi czuć, że się nim interesujesz i że jest dla Ciebie ważny.

Na końcu jeszcze warto wspomnieć o poziomach PP. Nie jest to może jeszcze aż tak bardzo rozchwytywana funkcjonalność, ale również stanowi o konkurencyjności danego Programu Partnerskiego. Poziomy mogą być dobrą zachętą dla bardziej zaawansowanych Partnerów, którzy chcą budować sobie drugi poziom dla wypracowania pasywnego dochodu.


Zatem w skrócie co jest ważne przy uruchamianiu lub modernizowaniu własnego Programu Partnerskiego, aby zainteresować nim Partnerów?

* ciekawa oferta produktowa lub usługowa
* wysokość prowizji
* wieczna prowizja
* cookie
* narzędzia i materiały promocyjne
* zainteresowanie Partnerem
* poziomy
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl