poniedziałek, 30 maja 2011

Nie umiem robić stron www...

Nie umiem robić stron www...

Autorem artykułu jest Tomek Urban



Nie umiem robić stron www...

Gdy ktoś mi mówi \"Ja nie umiem gotować.\", zawsze mu zadaje retoryczne pytanie \"Nie umiesz czy Ci się nie chce?\" . Uważam, że jeśli ktoś ma w miarę sprawne, ręce i nogi jest w stanie z pomocą książki kucharskiej ugotować dobry obiad, może nie z...
Nie umiem robić stron www...

Gdy ktoś mi mówi "Ja nie umiem gotować.", zawsze mu zadaje retoryczne pytanie "Nie umiesz czy Ci się nie chce?" . Uważam, że jeśli ktoś ma w miarę sprawne, ręce i nogi jest w stanie z pomocą książki kucharskiej ugotować dobry obiad, może nie za pierwszym razem, ale któryś z kolei na pewno wyjdzie danie godne restauracji. No, ale co fakt to fakt, nie wszystkim się chce i nie wszyscy mają potrzebę.


Analogiczną sytuację obserwuję w internecie. Tylko, że tutaj często czytam słowa "Ja nie umiem robić stron www." Mógłbym zadać analogiczne pytanie pytanie "Nie umiesz czy Ci się nie chce nauczyć?".


Ja też nie umiałem.. ale chciałem.

Jak to się dzieje, że studenci zdają trudne egzaminy (na które jeszcze kilka dni temu nic nie umieli)? – odpowiedź jest prosta, chcieli je zdać by zostać na studiach. Więc się nauczyli i je zdali.

Zatem analogicznie odpowiedz na pytanie: Jak to się dzieje, ze niektórzy umieją robić strony www?

U mnie wyglądało to tak: chciałem się nauczyć robić strony www, więc się nauczyłem. Nie stać mnie było na książkę do tworzenia stron www, nie miałem się kogo zapytać…. ale nauczyłem się. Wykorzystałem to co znalazłem dostępne za darmo na interencie.


Dlaczego to takie ważne?

Ot mi odkrycie: by umieć trzeba chcieć, niby żadne – tylko czemu ciągle słyszę słowa nie umiem.

Kiedyś rozmawiałem ze znajomym. Opowiedział mi jak za młodych lat wyjechał za granicę – bo chciał zarobić pieniądze. Wziął ze sobą kilka książek, podręczników, pt "jak to zrobić" (o tematyce budownictwo, elektryka itd.). Znalazł prace w budownictwie (kompletnie nie w jego zawodzie, ale wiedział, że tak można zarobić), gdy się ktoś go pytał czy coś umie, odpowiadał że "tak" (takie małe kłamstewko). A następnie spędzał całą noc na nauce tego czego tak naprawdę nie umiał – by na następny dzień to umieć i wykorzystać swoją nowo zdobytą wiedzę w pracy. Chciał zarobić pieniądze więc umiał.

Obecnie jest właścicielem jednej z większych krakowskich Agencji Reklamowych, pewnie dlatego że chciał nim być.


Nie powiem ci jak zrobić stronę www…

Korzystając od początku z gotowych rozwiązań, pierwszego czego byś się nauczył to tego, że wszystko leży gotowe na tacy, tylko trzeba to zabrać. Wszystko by było fajnie… tylko co się stanie jak zabraknie gotowych rozwiązań? Nie będzie się kogo zapytać? Dając Ci wszystko gotowe zrobiłbym z Ciebie w pewien sposób niepełnosprawnego. Niepełnosprawnego na tyle, że byłbyś ciągle zależny od czyjejś pomocy, nie potrafiłbyś sam tworzyć nowych rzeczy, sam się uczyć.

Programy partnerskie, wymagają jednak zaangażowania w tworzenie nowych rzeczy. Wymagają tego byś sam się kształcił, tylko dlatego, że chcesz na tym zarabiać.

Na moim blogu dla partnerskim nie powiem Ci więc, jak się robi stronę www, bo chce abyś sam się nauczył. Skoro chcesz zarobić na programach partnerskich, wypadałoby abyś to umiał. Tak jak mój znajomy o którym wspominam powyżej powiedział "Umiem to robić.", a następnie przesiedział całą noc ucząc się tego. Tak Ty powiedz "Umiem robić strony www.", usiądź i się naucz.


To, że nauczysz się wtedy robić strony www, to mały szczegół. Ważniejsze będzie to, że przekonasz się o tym, że naprawdę chcesz zarabiać na programach partnerskich.

To jest jedna z pierwszych rzeczy, których się muszisz dowiedzieć.
---

Autor Tomek Urban, właściciel serwisów ebiznes.org.pl, Gazetki Kreatywnej


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Teraz czas na stres – czyli kiedy na co pora

Teraz czas na stres – czyli kiedy na co pora

Autorem artykułu jest Tomek Urban



Właśnie zaobserwowałem wzmożona, w porównaniu z poprzednim miesiącem klikalność w jednej z moich kampanii reklamowych nastawionych na książeczkę: Zwalcz Stres. Co jest grane? - Jest styczeń, koniec semestru się zbliża... Ucznio...

Właśnie zaobserwowałem wzmożona, w porównaniu z poprzednim miesiącem klikalność w jednej z moich kampani reklamowych nastawionych na książeczkę: Zwalcz Stres. Co jest grane?

- Jest styczeń, koniec semestru się zbliża...

Uczniowie, studenci, mają egzaminy, zaliczenia, klasówki, a co z tym idzie – stresują się. Szukając jednocześnie jakiegoś sposobu na stres. Mało tego na kilku uczelniach komuś pewnie kazano napisać pracę zaliczeniową pt. stres psychologiczny i tworzy ją właśnie by zdążyć na koniec semestru. Niestety koszty kliknięć przerosły znacznie koszty przychodów ze sprzedaży, jak widać coś nie zadziałało jak trzeba, albo strona ofertowa Zwalcz Stres nie jest wystarczająco zachęcająca, albo są inne miejsca w sieci gdzie wartościowe informacje temat stresu można znaleźć za darmo, a może zwyczajnie studenci i uczniowie nie mają zamiaru wydawać złotówki by zadbać o swoje zdrowie. Kto wie jaki powód, w każdym razie efektów sprzedażowych nie ma, wyłączyłem kampanie, by nie tracić pieniędzy.

Efekty są za to gdzie indziej

Jakiś czas temu, bodajrze w wakacje zrobiłem stronkę promująca ebooka Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową? i dziś zbieram z tego plony Koniec semestru idzie, pracę dyplomową trzeba oddać już za niedługo… a promotor się czepia szczegółów, że coś jest źle. Trzeba sobie jakoś poradzić, a rozwiązaniem jakie proponuję na powyższy problem jest sięgnięcie do tego ebooka. Na dzień dzisiejszy, ebook wysoko się trzyma w bestsellerach ZM. Wzrósł na niego popyt. W porównaniu z grudniem, gdzie był na 6 miejscu, dziś jest już na czwartym idąc w górę.

Z ebookami podobnie jak z lodami

Lody kupujemy wtedy gdy jest ciepło – sprawa prosta. Ubrania zimowe wtedy gdy jest zima i pada śnieg (jak na razie tą zimę co mamy teraz, producenci odzieży zimowej-narciarskiej zapewne przeklinają).

Tak właśnie wygląda popyt na typowe produkty sezonowe, modne. Jak widać w internecie są dokładnie takie same zależności. Przyjdzie matura, wzrośnie sprzedaż poradników maturalnych, edukacyjnych. Przyjdą wakacje wzrośnie sprzedaż wyciek wakacyjnych itd.

Sezon ma to do siebie, że lubi powracać w przewidywalnym okresie czasu. I tą właśnie cechę wykorzystać trzeba.

Twoim zadaniem jest tylko obserwować świat dookoła i odpowiednio wcześnie zareagować, znaleźć odpowiedni program partnerski mający odpowiedni produkt i zacząć działać. Bo gdy przyjdzie czas np. matury, już będzie późno - koszta kampani wzrosną, konkurencja też będzie chciała robić kampanie. Chcąc wykorzystać “popyt maturalny” trzeba już teraz w styczniu działać (jak nie wcześniej), by serwis internetowy jaki stworzysz miał czas się zadomowić, wypozycjonować w internecie, zyskać na znaczeniu.

---

Autor Tomek Urban, właściciel serwisów ebiznes.org.pl, Gazetki Kreatywnej


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wykorzystać szczególiki

Wykorzystać szczególiki

Autorem artykułu jest Tomek Urban



Dziś pod opiekę w ramach programu partnerskiego wziąłem kolejnego ebooka ze złotych myśli. Postępowałem zgodnie z tym co opisałem we wcześniejszym poście Ministrona pod wybraną książkę...
Dziś pod opiekę w ramach programu partnerskiego wziąłem kolejnego ebooka ze złotych myśli. Postępowałem zgodnie z tym co opisałem we wcześniejszym poście Ministrona pod wybraną książkę.

No prawie dokładnie tak samo, zrobiłem taką stronkę Wspólnoty mieszkaniowe i zleciłem dodawanie przy pomocy Linkiseo.pl. Małą różnicą jest to, że wykorzystałem na tej ministronie także treść dostępną w darmowym fragmencie ebooka i umieściłem ją bezpośrednio na stronie jako tekst (wg tego co dowiedziałem się na forum zpp jest to dozwolone pod warunkiem podania źródła i autora).

Wykorzystanie darmowych fragmentów ebooków, daje naprawdę ogromne możliwości. Wybierając kilka tematycznych i przerabiając na artykuły, możemy stworzyć naprawdę wartościową stronę czy też kurs internetowy na dany temat. Przy okazji zarabiając na programie partnerskim.

Mini nisza – ach te szczególiki

Wracając do ministronki co dziś zrobiłem, nie wiem czy zauważyłeś, ale jest na niej pewna istotna różnica, w stosunku ze stroną złotych myśli. Zobacz Sam:

Strona ZłotychMyśli:
http://wspolnota-mieszkaniowa.zlotemysli.pl/

Moja strona:
http://wspolnoty-mieszkaniowe.ministrona.pl/

No i jak widzisz drobny szczególik? Zrobiłem tu to co opisałem w artykule Jak wykreować z każdego produktu niszę w internecie?

W narzędziu Keyword Tool (Adwords) znalazłem, dosyć dużą liczbę zapytań na hasło wspólnoty mieszkaniowe i zero konkurencji na to hasło. Podczas gdy na hasło wspólnota mieszkaniowa już się ktoś reklamował. Wyciągnąłem z tego prosty wniosek, hasło wspólnota reklamowa, jest pewno częściej promowane, dlatego też wybiorę to co łatwe i zajmę się niszą czyli hasłem wspólnoty mieszkaniowe.

Wyszukiwarki to nie ludzie

Gdyby na wykładzie profesor mówił o wspólnotach mieszkaniowych i używał jednego z dwóch wyrażeń: wspólnoty mieszkaniowe i wspólnota mieszkaniowa, nie było by wielkiej różnicy (rzecz jasna pomijając wpływ na podświadomość) . Jak widać dla komputera to ewidentnie nie jest to samo i tą maleńką różnicę można skutecznie wykorzystać.

Czasem te szczególiki są widoczne na pierwszy rzut oka. Choćby np. to że w adresie serwisu aukcyjnego allegro, czy też wyszukiwarce google są dwie takie same literki, które nie zawsze słychać gdy wypowiadamy te słowa.
---

Autor Tomek Urban, właściciel serwisów ebiznes.org.pl, Gazetki Kreatywnej


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wiarygodność w programie partnerskim

Wiarygodność w programie partnerskim

Autorem artykułu jest Krzysztof Lis



Potencjalny klient, którego chcesz skłonić do zakupu w firmie, którą polecasz przez jej Program Partnerski nie może myśleć, że polecasz mu tę firmę tylko dlatego, że na tym zarobisz. Musisz być dla niego wiarygodny, by nie czuł się namawiany do zakupu a by decyzję podjął sam.
Różnica między programem partnerskim z prawdziwego zdarzenia a zwykłymi reklamami jest taka, że to do Ciebie należy przekonanie potencjalnego klienta do kliknięcia i zakupu.

Jeśli gość zorientuje się, że podany przez Ciebie link jest linkiem partnerskim, tzn. że otrzymasz prowizję za jego zakup, może włączyć mu się wzmożona ostrożność. Może on zacząć się zastanawiać, czy polecasz dany produkt czy usługę tylko dlatego, że jest ona faktycznie wartościowa, czy może też dlatego, że dostaniesz za to wynagrodzenie.

Z tego względu podstawowym celem, który musisz osiągnąć w przypadku promowania czegokolwiek przez program partnerski jest wiarygodność!

Jak tę wiarygodność uzyskać? Sprawa nie jest prosta, zwłaszcza gdy opierasz się na materiałach dostarczonych przez firmę, którą promujesz, gdy nie miałeś okazji przetestować produktu. Zazwyczaj nie masz takiej okazji, bo przecież nikt nie chce zaczynać zarabiania od wydatku. No ale jeśli masz taką możliwość, by kupić produkt lub usługę, którą chcesz reklamować, gorąco Ci to polecam. Poznasz zakup znacznie dokładniej niż opisane jest to w materiałach reklamowych i dzięki temu będziesz mógł znacznie dokładniej go opisać.

Najprostszą "sztuczką", której używam do celu uzyskania wiarygodności jest przedstawienie zarówno ZALET jak i WAD produktu. Trzeba zrobić to w taki sposób, by klient nie uważał, że te wady dyskwalifikują produkt. Z drugiej strony nie wolno Ci zupełnie wad pomijać i ukrywać, z dwóch powodów:
- niektóre dobre firmy internetowe oferują gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku niezadowolenia klienta - gdy zażyczy on sobie zwrot pieniędzy, Tobie zostanie cofnięta prowizja,
- większość dobrych programów partnerskich ustala okres ważności linka partnerskiego, tzn. gdy klient kliknie w dniu X a zamówienie zrobi w dniu X+30, również dostaniesz prowizję (te 30 zależą oczywiście od regulaminu) -- gdy klient będzie zadowolony z pierwszego zakupu, zwiększą się jego szanse, że dokona go ponownie.
Do czego zmierzam? Uprzedzając o wadach zapewniasz, że klient nie będzie z zakupu rozczarowany, bo przecież wiedział o tym, co może go rozczarować, nim kupił.

Tu być może część z czytelników mojego bloga zastanowi się, czy warto być fair w stosunku do klienta w przypadku, gdy może to spowodować (i pewnie spowoduje) zmniejszenie dochodów (uprzedzony o wadach gość być może wcale nie kupi)?
Moim zdaniem warto. Z dwóch powodów wymienionych powyżej. No i jest jeszcze trzeci - część klientów nie zauważy różnicy między Tobą a sprzedawcą produktu, tzn. gdy im się on nie spodoba będą z pretensjami pisać do Ciebie, o ile podasz na stronie dane kontaktowe. ;)

Skoro już piszę o danych kontaktowych, warto byś podał je u siebie na stronie. To też buduje wiarygodność. Na przykładzie: czy zamówisz część do swojego samochodu w sklepie internetowym, który podaje pełne swoje dane (zwykły adres, numer telefonu stacjonarnego), czy w tym, który poda jedynie numer komórki i adres emailowy?
Jeśli nie będziesz utrudniać potencjalnym klientom kontaktu z Tobą i nie będziesz się ukrywać jako autor strony, prędzej uwierzą, że polecasz im dany produkt bo faktycznie uważasz go za wartościowy. Nawet jeśli tak nie jest. ;)

Pisałem o tym, że warto kupić produkt. Nie tylko dlatego, że możesz dzięki temu wspomnieć o jego wadach i zaletach, których sprzedawca Tobie nie poda z jakichś przyczyn. Jest też inna, bardziej przyziemna przyczyna, dla których warto kupować produkty przez siebie polecane. Przykładowo Złote Myśli udostępniają jedynie tzw. "okładkę 3D", która wygląda tak jak pokazałem to w artykule "Warto przeczytać: 'Blogi od A... do sławy i pieniędzy'" na moim blogu. Wielu klientów tego wydawnictwa kupuje jednak wersje papierowe (są to np. ludzie starszej daty ale też wielu takich jak ja, którym zwyczajnie wygodniej się czyta książkę papierową choćby w autobusie niż elektroniczną). Czy taki klient zainteresuje się Twoją reklamą gdy zobaczy okładkę 3D czy raczej wtedy, gdy pokażesz mu zdjęcie leżącej na stole papierowej książki? To zdjęcie zrobisz sam, mając w ręku książkę. :)

Jeśli znasz inne dobre sposoby na poprawę (budowanie) wiarygodności, skomentuj proszę mój artykuł. Chętnie się douczę. :)
---

Krzysztof Lis Zarabianie na blogach


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak osiągnąć sukces w programach partnerskich?

Jak osiągnąć sukces w programach partnerskich ?

Autorem artykułu jest Maciej Matysik



W artykule zawarte są praktyczne porady w jaki sposób czerpać pieniądze z programów partnerskich. Dowiecie się jak skutecznie sprzedawać produkty/usługi oferowane w danym PP....
Pisząc „program partnerski” pod żadnym pozorem nie mam na myśli programów typu pieniądze za czytanie emaili, czy 2gr za kliknięcie w banner... Prawdziwy program partnerski oferuje uczciwe wynagrodzenia i może przynieść duże zyski oczywiście pod warunkiem że włożymy w niego dużo „efektywnej” pracy. Co to znaczy efektywnej i jak sprawić żebyśmy i my mogli zacząć czerpać pieniądze z pp ?

Podstawowa sprawa zanim zabierzemy się za jakikolwiek program partnerski to zadanie sobie pytania czy mamy na to czas i odpowiednią motywacje. Wiele osób błędnie sądzi że w pp można zarabiać leżeć do góry brzuchem i tylko od czasu do czasu coś zrobić. Tak nie jest ! Działanie w programach partnerskich można porównać w pewnym stopniu do normalnej pracy – im więcej czasu i wysiłku w niego włożymy tym więcej może przynieść on nam pieniędzy. Z tym że w PP zyski przychodzą zwykle dużo później tak więc jeśli liczymy na to że po dwóch tygodniach będziemy zbijać na tym kokosy możemy dać sobie spokój...

Gdy już jesteśmy pewni że nie porzucimy naszego przedsięwzięcia po miesiącu-dwóch nie widząc zysków możemy przejść dalej. Jaki PP wybrać? Najlepiej taki który oparty jest na interesującej nas branży, w takiej której posiadamy ponad przeciętną wiedzę. I teraz ważne