piątek, 24 grudnia 2010

Poziomy w Programach Partnerskich - czy warto się nimi zainteresować?

Poziomy w Programach Partnerskich - czy warto się nimi zainteresować?


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Jakie korzyści w Programach Partnerskich dają poziomy? Co może zyskać właściciel PP, a co Partner?
Serwisy czy e-sklepy dysponujące własnym Programem Partnerskim często oferują jako obszar działań tylko jeden poziom swoim Partnerom. Część z nich umożliwia również działanie na dwóch lub więcej poziomach.

Co w ogóle daje Partnerom przykładowo drugi poziom? Otóż umożliwia on uzyskanie jakiegoś procentu dochodów od innych Partnerów, którzy zostali Partnerami za sprawą ich własnego polecenia. Brzmi całkiem przyzwoicie, prawda?

Wielu nowych (a także już bardziej doświadczonych) Partnerów zwraca uwagę na to, czy dany serwis oferuje im możliwość zarabiania na drugim poziomie. Jest to na pewno bardzo przydatna i opłacalna dla nich funkcjonalność, ponieważ mogą działać już nie tylko jako bezpośredni polecający danych produktów, ale także jako pośredniczący w polecaniu - jeżeli udało im się zwerbować nowych (najlepiej skutecznych!) Partnerów.

Wiadomo - jedni Partnerzy wypracowują większą prowizję, działając tylko na bezpośrednich poleceniach produktu - ale inni mogą osiągać nawet większe dochody poprzez drugi poziom niż przez pierwszy! Wszystko zależy od tego, na jakich działaniach skupia się nasz Partner, którymi narzędziami promocyjnymi najczęściej się posługuje i jakie jest jego własne zaangażowanie w to zadanie. Czasem wystarczy, że Partner wprowadzi w szeregi danego Programu Partnerskiego bardzo skutecznego Partnera - i sam ma tym dużą korzyść (a my jako właściciele Programu Partnerskiego oczywiście również) - i co za tym idzie jest to dla niego motywacja, aby działać właśnie w Programach Partnerskich, które oferują więcej niż jeden poziom.

Jakie zatem wnioski możemy wyciągnąć na podstawie powyższych obserwacji? Dla nas, jako właścicieli PP, oczywiście posiadanie dwóch (lub więcej) poziomów w swoim Programie Partnerskim, jest to sytuacja bardzo korzystna, zwłaszcza jeśli chodzi o rejestrację nowych, skutecznych Partnerów - stajemy się na polu Programów Partnerskich bardzo konkurencyjni. Z drugiej jednak strony, posiadając więcej poziomów, powinniśmy się przygotować również na większe prowizje dla naszych Partnerów - niż gdyby dodatkowych poziomów nie było, a dany Partner nie byłby "podczepiony" pod innego Partnera. Tylko czy wówczas na pewno byłby naszym Partnerem? Niekoniecznie.

Pamiętajmy, że większa wypracowana prowizja przez Partnerów = większy zysk dla nas.

A co dają poziomy naszym Partnerom? Oczywiście przede wszystkich możliwość większych zarobków i poszerzenie pola działania jako Partnera, czyli korzyści, które moim zdaniem, są bardzo pożądane przez Partnerów. Dlatego uważam, że warto dysponować Programem Partnerskim z więcej niż jednym poziomem - dając korzyści sobie i swoim Partnerom.
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Z Programem Partnerskim na szczyt? Tak!

Z Programem Partnerskim na szczyt? Tak!


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Program Partnerski - korzyści, atuty, walory - wszystko tutaj!
Podstawowe atuty posiadania Programu Partnerskiego - takie jak źródła zwiększania dochodów, czy świetny sposób na promocję - są dość oczywiste. Przyjrzyjmy się jednak innym korzyściom, które mogą nas całkowicie przekonać do zainwestowania w to narzędzie. Zapomnijmy na chwilę o zwiększaniu oglądalności, wyższych zarobkach, pomocy w pozycjonowaniu, czy też reklamie - osiąganym w dużej mierze dzięki Programom Partnerskim. Zajmijmy się przez chwilę mniej namacalnym (ale równie ważnym!) walorom PP.

Co oprócz wyżej wymienionych plusów może nam zaoferować posiadanie własnego Programu Partnerskiego? Czy też współpraca z Partnerami, którzy polecają nasze produkty i usługi?


Program Partnerski = Prestiż + Autorytet + Marka + Renoma


AUTORYTET JAKO KORZYŚĆ?

Oczywiście! Program Partnerski sam w sobie tworzy wokół naszego sklepu czy serwisu lepsze wrażenie. Pokazuje, że znamy się bardzo dobrze na tym, co robimy, co promujemy i co oferujemy. Buduje odczucie większego profesjonalizmu. Wiadomo, że nie jest to zasługa tylko PP - są inne czynniki, które również wpływają na postrzeganie nas jako autorytetu w danej dziedzinie, ale własny Program Partnerski jest na pewno jednym z elementów, który może nam w tym pomóc.


MARKA I RENOMA ZA SPRAWĄ PROGRAMU PARTNERSKIEGO?

Jak najbardziej! Na osiągnięcie znaczenia w Internecie często pracuje się bardzo długi czas. Program Partnerski może nas przybliżyć do osiągnięcia tego celu jeszcze szybciej i sprawniej. Jak? Posiadając solidnych Partnerów w postaci osób prywatnych (lub nawet dużych serwisów), którzy efektywnie polecają nasze produkty, czy usługi, jednocześnie zwiększając liczbę naszych Klientów, pracują na postrzeganie naszej marki w Sieci. Im więcej Partnerów - tym bardziej nasz sklep czy serwis zyskuje na znaczeniu. I właśnie o to chodzi!


PRESTIŻ? TAK, JA POPROSZĘ!

Wypracowanie marki, która będzie rozpoznawalna i budząca zaufanie jest świetną drogą do sukcesu. Jeśli dołożymy do tego postrzeganie nas jako autorytetu w danej dziedzinie - poczucie profesjonalizmu i pełnej kompetencji - doskonale! Bo właśnie tego między innymi szuka Klient, decydując się na dany zakup.


Podsumowując: Decydując się na zainwestowanie we własny Program Partnerski otrzymujemy szereg korzyści, które pomogą nam w lepszym funkcjonowaniu na rynku internetowym.

---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Myśleć jak Partner

Myśleć jak Partner


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Dlaczego warto postawić się po stronie Partnera, prowadząc własny PP?
Aby własny Program Partnerski zaowocował odpowiednimi korzyściami, nie wystarczy niestety samo wdrożenie i czekanie na efekty (być może jakieś będą, ale na pewno nie będą one zachwycające). Na początku należy poświęcić Programowi Partnerskiemu nieco więcej uwagi, z czasem będzie trwało to coraz krócej, a efekty, przy dobrej organizacji, będą rosły.

Przede wszystkim na wstępie powinieneś zastanowić się, czym chciałbyś jako właściciel Programu Partnerskiego przyciągnąć do siebie efektywnych Partnerów.

Konkurencyjność w tej dziedzinie jest bardzo ważna z uwagi na coraz większe zainteresowanie tym sposobem zarabiania i coraz większy wachlarz dostępnych Programów Partnerskich. Wystarczy spojrzeć chociażby na Porównywarkę Programów Partnerskich Netigo.pl, gdzie ilość wprowadzonych Programów rośnie z dnia na dzień, a to dopiero początek.

Aby móc zacząć działać w kierunku pozyskiwania Partnerów, musisz przede wszystkim spojrzeć na sprawę z ich strony i zastanowić się, co wpływa na ich decyzje o podjęciu działania w danym Programie Partnerskim.

Wielu Partnerów zwraca uwagę przede wszystkim na to, co promuje, czyli na oferowane produkty (lub usługi). W tym miejscu nie jest aż tak ważna dokładna domena działalności, ale sama jakość oferty. Jeśli sam nie będziesz przekonany do tego, co chciałbyś sprzedać - Partner również nie będzie - a efekty będą marne.

Drugą bardzo ważną sprawą jest prowizja - zarówno jej wysokość, jak i to, czy jest ona wieczna. Brak wiecznej prowizji na wstępie może zdyskwalifikować Twój Program Partnerski w oczach potencjalnego Partnera, gdyż dla niego często jest to niezbędna funkcjonalność - on zdobył Klienta i uważa, że za zakupy tego Klienta należy mu się zawsze prowizja. Jeśli posiadasz wieczną prowizję u siebie - masz sporą przewagę nad tymi Programami, które nie oferują tego udogodnienia swoim Partnerom.

Obok wysokości prowizji oraz wiecznej prowizji stoi również cookie, a dokładniej długość jego życia. Im dłuższe życie cookie - tym lepsze postrzeganie Twojego Programu Partnerskiego przez Partnera.

Ważna jest również pomoc Partnerowi, dostęp do różnorodnych narzędzi i materiałów promocyjnych. Partner musi czuć, że się nim interesujesz i że jest dla Ciebie ważny.

Na końcu jeszcze warto wspomnieć o poziomach PP. Nie jest to może jeszcze aż tak bardzo rozchwytywana funkcjonalność, ale również stanowi o konkurencyjności danego Programu Partnerskiego. Poziomy mogą być dobrą zachętą dla bardziej zaawansowanych Partnerów, którzy chcą budować sobie drugi poziom dla wypracowania pasywnego dochodu.


Zatem w skrócie co jest ważne przy uruchamianiu lub modernizowaniu własnego Programu Partnerskiego, aby zainteresować nim Partnerów?

* ciekawa oferta produktowa lub usługowa
* wysokość prowizji
* wieczna prowizja
* cookie
* narzędzia i materiały promocyjne
* zainteresowanie Partnerem
* poziomy
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

piątek, 17 grudnia 2010

Typ PP a prowadzona działalność

Typ PP a prowadzona działalność


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




Czy rodzaj prowadzonej działalności ma wpływ na wybór typu PP?
Właściciel PP przed rozpoczęciem działania własnego Programu staje między innymi przed wyborem kierunku, w którym podąży jego Program Partnerski, a także czym będą zajmowali się jego Partnerzy i do czego mają się oni przyczyniać. Duże znaczenie ma tutaj rodzaj działalności, którą prowadzimy: czy jest to na przykład typowy sklep internetowy, czy może towarzystwo ubezpieczeniowe.

Jakie możliwości wyboru ma zatem właściciel PP?

Kryterium, które należałoby tutaj wziąć pod uwagę to prowizja, a dokładniej - od czego ma być ona przyznawana Partnerom.

Jednym z wariantów do wyboru w tym kryterium jest Program Partnerski typu "Pay Per Click" (PPC), gdzie prowizję generuje przede wszystkim klikanie w bannery lub linki danego Partnera. W przypadku tego typu Programu Partnerskiego prowizje są zazwyczaj bardzo niskie, a dla promującego najważniejsza jest głównie ilość kliknięć, natomiast dla właściciela PP liczy się wysoka oglądalność strony, w czym pomaga sobie Programem Partnerskim, gdzie Partnerzy generują dodatkowy ruch.

Innym rodzajem jest "Pay Per Lead" (PPL), gdzie prowizja przyznawana jest za wykonanie jakiejś określonej czynności przez osobę, do której dotarł Partner. Przykładowo może to być wypełnienie formularza subskrypcji na danej stronie, czy też ankiety. W tym miejscu dla Partnera już nie liczy się tylko ilość kliknięć, ale ilość osób, które z jego polecenia zdecydowały się wykonać to, o co ich poproszono. Dla właściciela serwisu natomiast ważne jest zainteresowanie tematem od strony Klientów, poznawanie ich opinii, zbieranie adresów mailowych lub innych niezbędnych danych do wykorzystania w przyszłości. Często spotykamy się z tym typem Programów Partnerskich w przypadku serwisów działających w dziedzinie ubezpieczeń, doradztwa finansowego itp.

Zdecydowanie najczęściej spotykanym rodzajem Programów Partnerskich jest "Pay Per Sale" (PPS), czyli taki Program Partnerski, gdzie prowizja przyznawana jest osobie polecającej bezpośrednio od sprzedaży jakiegoś produktu, czy też usługi. Prowizje zazwyczaj są tutaj najwyższe (w porównaniu do PPL oraz PPC), a Partnerowi nie zależy tylko na tym, aby jak najwięcej osób przechodziło na daną stronę przez jego link, czy też banner, ale głównie na tym, aby z jego polecenia dokonywano zakupu. Tego typu Programy Partnerskie spotykane są w sklepach internetowych, czyli w serwisach ukierunkowanych na zakupy w Sieci, a właściciel PP za sprawą Partnerów stawia na zwiększenie sprzedaży, dodatkową reklamę, czy też lepszą oglądalność.

W świecie Programów Partnerskich można również dostrzec PP, które oferują swoim Partnerom mieszane typy prowizji. Kombinacje i możliwości zależą już tylko od pomysłu właścicieli i ich decyzji, czy chcą urozmaicić i uatrakcyjnić własny Program Partnerski, czy jednak skupić się na określonym typie Programu Partnerskiego i budować swój wizerunek w jedną stronę.

Jeżeli interesuje Cię, jakie konkretne polskie Programy Partnerskie oferują dany typ prowizji, możesz to sprawdzić w Porównywarce Programów Partnerskich Netigo.pl, wybierając jako kryterium porównawcze właśnie typ PP.
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Segmentacja a Programy Partnerskie

Segmentacja a Programy Partnerskie


Autorem artykułu jest Monika Wędrocha




W czym może nam się przydać pojęcie segmentacji w odniesieniu do Programów Partnerskich?
Naukowa definicja segmentacji przedstawia nam ten proces jako procedurę dokonywania podziału rynku na względnie jednorodne grupy konsumentów w celu przygotowania takiego produktu (lub usługi), który wyjdzie naprzeciw ich potrzebom.

Głównie ta problematyka odnosi się do prowadzenia własnego biznesu - badań rynkowych oraz marketingowych w kierunku, w którym chcemy, aby nasz biznes rozpoczął swoje działanie.

Rodzi się pytanie, czy tę metodę można by skutecznie odnieść do Programów Partnerskich, aby móc lepiej i efektywniej podchodzić do ukierunkowywania działań na rzecz swoich Partnerów? Moim zdaniem - jak najbardziej - zwłaszcza jeśli chodzi o dobieranie i udostępnianie właściwych narzędzi, które przyczynią się do lepszego funkcjonowania Programu.

Na samym początku powinniśmy sobie zadać pytanie, czy na pewno znamy na tyle dobrze swoich Partnerów, aby móc we właściwy sposób do nich docierać. Oczywistym jest, że każdego Partnera z osobna nie poznamy, zwłaszcza jeśli nasz Program Partnerski tworzy ogromna liczba Partnerów. Nie mniej jednak możemy w pewien sposób poznać ich preferencje, sposób działania i ich oczekiwania względem nas - czyli jak możemy im ułatwić działanie w naszym Programie Partnerskim. W tym celu możemy przykładowo posłużyć się badaniem ankietowym, gdzie skupiając się na odpowiednio dobranych pytaniach możemy wyselekcjonować niektóre cechy, które łączą naszych Partnerów.

Kiedy zbierzemy odpowiednie informacje odnośnie Partnerów, możemy działać dalej. W segmentacji przeprowadzanej dla konkretnego biznesu zwykle bierzemy pod uwagę czynniki geograficzne, demograficzne oraz psychograficzne. W ten sam sposób możemy również odnieść się do potrzeb wysuwanych przez naszych Partnerów.

Czynnik geograficzny jest dla nas nie tyle istotny z punktu widzenia, skąd pochodzą nasi Partnerzy, ale bardziej - gdzie oni chcieliby działać. Jeżeli nasze produkty są na tyle uniwersalne, że można je rozprowadzać i promować również poza granicami Polski, a posiadamy w swoich szeregach Partnerów, którzy chętnie działaliby również na rynkach zagranicznych, to możemy w ten sposób skutecznie przygotowywać materiały promocyjne również dla Klientów zagranicznych, aby umożliwić Partnerom zainteresowanym na tego typu promocją, efektywne działanie właśnie w tym kierunku.

Czynniki demograficzne również mogą mieć dla nas istotne znaczenie, jeśli chodzi o Partnerów. Po przeprowadzonym badaniu może się przykładowo okazać, że nasi Partnerzy, to głównie ludzie młodzi, którzy stawiają na innowacyjność i którym z łatwością przyjdzie poznawanie nowych możliwości działania. W takiej sytuacji na pewno dobrze byłoby udostępniać w ramach różnych narzędzi i materiałów promocyjnych coraz to nowsze rozwiązania, podsuwać ciekawe pomysły z wykorzystaniem najnowszych technologii, ale jednocześnie łatwo dostępnych (filmiki nagrywane kamerami internetowymi udostępniane w przeznaczonych do tego portalach, nagrania głosowe, prezentacje multimedialne, animacje i wiele innych możliwości, które ciągle pojawiają się w Sieci). Możemy się także spotkać z sytuacją, że naszymi Partnerami okażą się głównie ludzie w średnim wieku, których nie do końca kręcą innowacje i nowinki technologiczne, ale bardziej stawiają na dobrze im znane narzędzia, bez niespodzianek i ryzyka. Wówczas możemy zdecydować się na udostępnianie narzędzi, które sprawdzają się w każdej sytuacji (gotowe teksty promocyjne, bannery do umieszczania na swoich blogach, czy też stronach, ciekawe zdjęcia, czy obrazy do danej akcji marketingowej itd.).

Ostatnią grupą czynników są cechy psychograficzne i to one mogą się właściwie najbardziej przydać we właściwym dopasowywaniu narzędzi do potrzeb naszych Partnerów. W tym kryterium ważny jest styl życia Partnerów, ich sposób postrzegania działania w Programach Partnerskich, osobowość, cechy charakteru, postawy itp. Jeżeli dobrze poznamy naszych Partnerów od tej strony, możemy pomagać im w promowaniu, dopasowując swoje działania do ich preferencji. Przykładowo jeśli okaże się, że nasi Partnerzy to w dużej mierze osoby, które potrzebują bodźca do działania, to możemy śmiało wywnioskować, że musimy często i systematycznie podsuwać im nowe narzędzia i pomysły oraz motywować do działania. Natomiast w odwrotnej sytuacji, jeśli naszymi Partnerami głównie okażą się ludzie, którzy sami siebie napędzają do działania, nie potrzebują ciągłej motywacji, to możemy skupić się bardziej na samych narzędziach i ich udostępnianiu bez konieczności tak częstego przypominania i pobudzania do działania.

Jak widać, sama segmentacja i wysuwanie wniosków na jej podstawie nie jest trudna, najważniejsze i najtrudniejsze jest jednak w tym temacie właściwe poznanie naszych Partnerów i ich priorytetów. Co innego jeśli dopiero rozpoczynamy działanie w e-biznesie i rozkręcamy własny Program Partnerski. Wówczas, najpierw odnosząc się do naszych produktów, czy oferowanych usług, możemy od razu sprecyzować, jakich Partnerów chcielibyśmy pozyskać i jakimi narzędziami będziemy im ułatwiać pracę, a następnie jasno przedstawić profil działania własnego Programu Partnerskiego.

Rozpoznanie potrzeb Partnerów jest sztuką, która się przydaje, aby móc dobierać narzędzia, które zostaną wykorzystane w pełni oraz aby współpraca pomiędzy nami i naszymi Partnerami układała się jak najlepiej.
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl