środa, 5 stycznia 2011

Jak dobrze wykorzystać potencjał programu partnerskiego?

Jak dobrze wykorzystać potencjał programu partnerskiego?

Autorem artykułu jest Agnieszka Kądziołka



O programach partnerskich jest ostatnio dość głośno. Jak grzyby po deszczu pojawiają się w sklepach i serwisach internetowych.

Tak, mieć swój program partnerski jest ostatnio bardzo modne…

Prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba sklepów i serwisów internetowych posiadających własny program partnerski może się zwiększyć nawet kilkukrotnie.

Czy program partnerski jest dla każdego?

Czy jest to złoty środek na rozkręcenie internetowego biznesu i zwiększenie sprzedaży?


O programach partnerskich jest ostatnio dość głośno. Jak grzyby po deszczu pojawiają się w sklepach i serwisach internetowych.

Tak, mieć swój program partnerski jest ostatnio bardzo modne…

Prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba sklepów i serwisów internetowych posiadających własny program partnerski może się zwiększyć nawet kilkukrotnie.

Czy program partnerski jest dla każdego?

Czy jest to złoty środek na rozkręcenie internetowego biznesu i zwiększenie sprzedaży?

Z programem partnerskim jest tak jak z ofertą. Musi mieć swoją unikalną cechę- odpowiednio korzystną dla partnera, aby go zainteresować współpracą.

Spójrzmy na program partnerski oczami partnerów.

Partnerów interesuje zarabianie, najlepiej bez nadmiernego wysiłku. Chcą swoją pracę wykonać raz i czerpać zyski. Na zawsze. Partnerzy są leniwi, chcą mieć wszystko podane na tacy - narzędzia, bannery, teksty reklamowe. Chcą też mieć pewność, że za swoją pracę dostaną należne im wynagrodzenie.

Jak przekonać potencjalnego partnera, aby chciał z nami współpracować?

* odpowiedni asortyment

Partnerzy najchętniej polecają podukty, które łatwo się sprzedają w Internecie (czyli te powszechnego użytku np. książki, płyty, zabawki, kosmetyki, leki. odzież) a także serwisy z płatnym dostępem oraz te sprzedające produkty niematerialne (szkolenia czy ebooki).

* wysokie prowizje, wieczna prowizja

Okreśpając politykę dot. prowizji jaką możesz oddać partnerom, musisz pamiętać, że im wyższy procent ze sprzedaży im oddasz, tym więcej będziesz miał chętnych do polecania Twoich produktów i większą sprzedaż.

Nie bój się dać dużej (w granicach opłacalności oczywiście) prowizji. Nie wszystkie zamówienia przechodzą przez program partnerski – utrzymasz przecież dotychczasowe źródła klientów. Tak więc nie od wszystkich zamówień zapłacisz prowizję.

* bezterminowe cookie i zautomatyzowany system płatności internetowych

Partnerzy chcą mieć pewność, że należna im prowizja zostanie naliczona od razu po zatwierdzeniu zamówienia i się będzie im się należała, nawet jak klient wróci do sklepu dopiero po pół roku.

* wiarygodny serwis i przejrzysty proces zamówienia

Nieintuicyjna nawigacja, nieprzejrzysty koszyk i zbyt długi proces składania zamówienia odstraszy nawet bardzo zdeterminowanych klientów i zniechęci partnerów.

* doświadczony manager programu partnerskiego

Bez osoby, która zadba o budowanie relacji z partnerami, która poprowadzi ich za rękę, pokaże różne sztuczki, da im narzędzia i materiały, odpowiednio ich zmotywuje do pracy - program partnerski nie ma szans na sukces.


---

Netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zasada Pareto w Programach Partnerskich

Zasada Pareto w Programach Partnerskich

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Jak można wykorzystać zasadę Pareto w Programach Partnerskich?
Zasada Pareto odnosi się do wielu zjawisk. Nazywana jest także zasadą 80/20 lub 80 na 20. Jej nazwa pochodzi od nazwiska włoskiego socjologa i ekonomisty Vilfredo Pareto, który pod koniec XIX wieku w myśl odkrytej zasady stwierdził, że 20% Włochów posiadają 80% majątku swojego kraju.

Przykładowo zasada ta sprawdza się w innych dziedzinach - w jej myśl możemy stwierdzić, że 20% produktów firmy daje jej 80% zysków, a 20% klientów przynosi 80% wartości całej sprzedaży. Jest wiele przykładów, które można by przytoczyć - także z codziennego życia. Oczywiście proporcje wcale nie muszą być rozprowadzone idealnie pomiędzy 20 i 80 procent, mogą to być także inne wartości. Jednak warto zauważyć, że to nie 100% nakładów naszej pracy przenosi się na 100% jej efektów (jak zazwyczaj podpowiada nam intuicja), ale zazwyczaj jest to o wiele mniejsza jej część. Jeżeli uświadomimy sobie przydatność tej zależności, to również możemy ją z powodzeniem zastosować w działalności związanej z Programami Partnerskimi w celu zwiększenia jej efektywności.

Optymalnie zatem byłoby skupienie się na tej części nakładów, które przynoszą największe efekty i pomijać lub mniej angażować się w te mniej wartościowe, które zajmują czas lub generują dodatkowe koszty, ale nie przedkładają się w dużej mierze na wyniki.

Wprowadzając Program Partnerski do swojego sklepu lub serwisu, stawiamy na innowacyjność i przede wszystkim na kreatywność innych ludzi, którzy za sprawą swoich umiejętności pomagają nam osiągać większe zyski, a jednocześnie generują dochody samym sobie. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 20% naszych Partnerów generuje 80% zysków, to również możemy wyciągnąć pożyteczne wnioski, że warto skupić się najbardziej na promowaniu i motywowaniu właśnie tych najbardziej efektywnych Partnerów, którzy przyczyniają się do największego wzrostu dochodów. Nie chodzi oczywiście o zaprzestanie jakiejkolwiek działalności w kierunku Partnerów mniej (lub w ogóle) aktywnych, ale o to, aby w głównej mierze skupić się właśnie na tych najbardziej aktywnych.

Zasadę można również odnieść do narzędzi wykorzystywanych w działaniach w Programach Partnerskich. Jeżeli przyjrzymy się dokładnie statystykom sprzedaży, to powinno się rzucić w oczy, że tylko pewna część narzędzi generuje najlepsze wyniki, a pozostałe nie mają jakiegoś konkretnego znaczenia w tym odniesieniu.

Skupienie się na zasadzie i wyodrębnienie kluczowych czynników jest w stanie pomóc nam zoptymalizować działalność, jednocześnie zmniejszając wielkość ponoszonych nakładów. Dobrze jest skupiać się na tych czynnościach i działaniach, które przyczyniają się do znacznie większych efektów, czyli skupiać uwagę na tym, co jest niezastąpione i najlepsze w danej dziedzinie.
---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Buduj zaufanie poprzez Program Partnerski!

Buduj zaufanie poprzez Program Partnerski!

Autorem artykułu jest Monika Wędrocha



Na jakiej zasadzie buduje się zaufanie dzięki Programowi Partnerskiemu?
Własny Program Partnerski może przynosić wiele korzyści serwisowi, w którym został uruchomiony. Zazwyczaj głównie zwraca się uwagę na zyski, które generowane są przez Partnerów, a także reklamę, czy dobre wypozycjonowanie w wyszukiwarkach. Jednak te zalety nie są jedynymi, o których warto pamiętać. Program Partnerski w e-sklepie (czy też innym serwisie internetowym) budzi po prostu zaufanie u Klientów.

Na jakiej zasadzie buduje się zaufanie dzięki Programowi Partnerskiemu?

Posiadając Program Partnerski, mamy również w swoich szeregach grono Partnerów, którzy działając dla siebie - działają również na naszą korzyść. Wówczas już nie tylko my polecamy nasze produkty czy usługi, poświadczając o ich niezawodności lub przydatności, ale robią to również właśnie Partnerzy. O wiele więcej źródeł zapewnia Klienta o trafności swojego wyboru i dzięki temu nasze produkty są dużo bardziej wiarygodne oraz lepiej postrzegane przez potencjalnego Klienta niż te, które sprzedawane są w serwisach bez Programu Partnerskiego.

Posiadając solidnych Partnerów w postaci osób prywatnych, a nawet dużych serwisów - zyskujemy w oczach Klientów bardzo wiele - wiarygodność oraz większe zaufanie. Stajemy się autorytetem w danej dziedzinie, a nasza marka jest bardziej rozpoznawalna i prestiżowa - co jest znakomitą drogą do osiągnięcia sukcesu.

Podsumowując, co między innymi daje nam Program Partnerski i dlaczego warto zająć się jego wdrożeniem oraz udoskonalaniem we własnym serwisie?

WIĘKSZE ZYSKI

CIĄGŁA REKLAMA I PROMOCJA

SKUTECZNE POZYCJONOWANIE

BUDOWANIE ZAUFANIA I ROZPOZNAWALNEJ MARKI

ZWIĘKSZENIE PRESTIŻU I AUTORYTETU

---

Netina.pl -
Profesjonalny Program Partnerski


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy program partnerski Cię nie oszukuje?

Czy program partnerski Cię nie oszukuje?

Autorem artykułu jest Krzysztof Klonowicz



Jak sprawdzić czy program partnerski, w którym uczestniczysz Cię nie oszukuje? Podczas mojej kilkuletniej przygody z programami partnerskimi kilka razy spotkałem się z systemami, które nie naliczyły mi należnej prowizji. Co zrobić, aby tego uniknąć?

Zdecydowana większość programów partnerski opiera swoje działanie na plikach cookies, czyli tzw. ciasteczkach. Ciasteczko z unikalnym identyfikatorem użytkownika powinno być w takich systemach zapisywane przez przeglądarkę przy każdym wejściu na dany link partnerski.



Podczas swojej kilkuletniej przygody z programami partnerskimi spotkałem się z kilka razy z sytuacją, w której system w wielu przypadkach nie zapisywał ID partnera do cookies (mimo, że tak mówił regulamin), lub błędnie ustanawiał datę wygaśnięcia danego ciasteczka i tym samym ważność linku partnerskiego - jednym słowem oszukiwał.



Oczywiście są sposoby na to aby sprawdzić, czy dany program partnerski nie oszukuje?



W tym celu polecam skorzystanie z przeglądarki Mozilla Firefox lub Opera, które pozwalają w czytelny sposób odczytać zawartość przypisanych do strony ciasteczek.



Na pierwszym miejscu powinieneś sprawdzić, czy po wejściu w twój link partnerki do cookies jest w ogóle zapisywany twój unikalny numer partnera. Jeśli tak, sprawdź dodatkowo, czy termin ważności ciasteczka jest rzeczywiście taki, jak podaje regulamin programu.



Jeśli nie wiesz jak poprawnie wykonać taki test wejdź na stronę:
http://www.slownictwo.pl/?f=cookies.

Podaję tam instrukcję krok po kroku, jak sprawdzić poprawność działania cookies w programie partnerskim Slownictwo.pl



Największym problemem może być znalezienie odpowiedniej nazwy ciasteczka, które przechowuje informację o partnerze. Dlatego poniżej zamieszczam kilka najbardziej popularnych polskich programów partnerskich (są to moje linki partnerskie) oraz odpowiadające im nazwy ciasteczka.


- dla Slownictwo.pl jest to pp


- dla ZloteMysli.pl jest to af


- dla Nextranet.pl jest to NETPRESS_PARTNER_CODE


- dla Cneb.pl jest to cnebPoints


- dla Ententa.pl jest to polecajacy



Pamiętaj, że każda przeglądarka posiada swoje własne ciasteczka, a to oznacza że jeśli użytkownik wejdzie na link partnerski np. na Internet Explorerze, a potem zakupi coś wchodząc na stronę (już bez linku partnerskiego) poprzez Mozillę Firefox, to w takim przypadku partner prowizji już nie otrzyma lub otrzyma tylko prowizję wieczną (pod warunkiem, że wcześniej na Internet Exlorerze dokonał przynajmniej rejestracji na danej stronie).



Podobna sytuacja może mieć miejsce w przypadku ponownej instalacji systemu w komputerze lub gdy użytkownik sam usunie ręcznie pliki cookies w przeglądarce.



Dlatego warto korzystać ze sprawdzonych programów partnerskich oferujących partnerowi prowizję wieczną.
Listę takich programów, opartych na cookies i oferujących wieczna prowizję znajdziesz przy pomocy wyszukiwarki/porównywarki programów partnerskich Netigo.



Aby mieć całkowitą pewność, że program partnerski nie pozbawia Cię należnej prowizji wybieraj te programy, które zawierają statystyki zamówień wraz ze statusem ich realizacji. Dobrze jest, jeśli system ma możliwość powiadamiania użytkownika na maila o wszystkich zdarzeniach związanych z jego kontem partnerskim, tzn.


- informowanie o każdej nowej osobie zarejestrowanej z polecenia partnera


- informowanie w czasie rzeczywistym o każdym fakcie złożenia zamówienia, od którego będzie naliczona prowizja


- informowanie o przyznanej prowizji, o jej wielkości, rodzaju (wieczna, bezpośrednia, pełna) i jasnym sposobie jej naliczenia




Obecnie jedynym systemem partnerskim w Polsce, który ma możliwość włączenia wszystkich tych powiadomień jest Program Partnerski Slownictwo.pl. Mam nadzieję, że opcje pełnych powiadomień pojawią się również w pozostałych polskich programach partnerskich, od tego bowiem w dużej mierze zależy ich wiarygodność.



---

Autorem artykułu jest Krzysztof Klonowicz, właściciel, twórca i jednocześnie uczestnik wielu polskich programów partnerskich
http://pp.slownictwo.pl
http://programy-parnterskie.eklo.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 2 stycznia 2011

Jak zdobyć zaufanie czytelnika?

Jak zdobyć zaufanie czytelnika ?


Autorem artykułu jest Arek Czapla




Jak zbudować zaufanie, wież i relacje z czytelnikiem działając w programach partnerskich...

Unikalna treść - sposób na zaufanie nr 1

Każda osoba, która zaczyna budować swój e-biznes oparty o programy partnerskie, chce trafić do elity, chce zostać "SuperPartnerem"

Żeby zostać superpartnerem musisz mieć pojęcie o e-biznesie, e-marketingu, a przede wszystkim zbudować tematyczny serwis WWW i pracować nad jego popularnością...

Musisz zdobyć grono stałych i zaufanych czytelników.. to czy czytelnik zainteresuje się produktem, który promujesz zależy od tego czy będzie czuł do Ciebie zaufanie , czy nie weźmie Cię za kolejnego frajera, który próbuje wyciągnąć od niego ciężko zarobione pieniądze... To czy kliknie w link prowadzący do strony ofertowej promowanego produktu uzależnione jest od tego, że w jego oczach Twój serwis WWW to wartościowa, dobrze wykonana strona, po której widać prace jego właściciela, jego rzetelność, dbałość o czytelnika.

Twój czytelnik to nie może być przypadkowa osoba, musi być osobą z Twojej grupy docelowej, która trafiła na Twój serwis, ponieważ szukała interesujących ją informacji ( np. na temat giełdy, finansów, zdrowia, e-biznesu)...szukała informacji wysokiej jakości, unikalnej treści, fachowych odpowiedzi na nurtujące ja pytania.. A Twój serwis dostarczył mu takich informacji o jakie chodziło, znalazł to czego szukał..zdobyłeś jego zaufanie, a więc jest olbrzymia szansa, że zainteresuje się produktami, które promujesz, a to już krok od sprzedaży...

A jeżeli na Twojej stronie nie było by nic ciekawego, nic godnego uwagi ???

Reakcja była by tylko jedna : fatalna strona, nie znalazłem nic ciekawego, muszę szukać dalej... I tak straciłeś czytelnika i potencjalnego klienta...:)

A więc buduj zaufanie dostarczając osobom odwiedzającym Twoją stronę WWW, unikalną, wartościową treść i pamiętaj o tym, żeby dobrze się ją czytało..a więc unikaj błędów ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych ...bądź fachowcem ... zbuduj zaufanie, a prowizje masz jak w banku...:)

Pytania od czytelników - sposób na zaufanie nr .2...

Kolejny skutecznym sposobem budowy zaufania jest utworzenie w swoim serwisie WWW działu : Pytania od czytelników...

Ten sposób budowania więzi i zaufania czytelnika sprawdzi się tylko wtedy, jeżeli posiadasz dużą wiedzę w dziedzinie, która jest tematem Twojej strony, temat jest Twoją pasją, lubisz się dzielić wiedzą z innymi...

Tworząc dział "Pytania od czytelników", możesz bardzo dużo zyskać..

Po pierwsze będziesz miał ciągle nowe tematy na treść na stronie, po drugie ta treść to będzie to czego oczekują Twoi czytelnicy, następną zaletą jest to, że czytelnicy będą wracać, bo Twój serwis stanie się dla nich źródłem informacji, a najlepsze w nim będzie to, że jak zadadzą pytanie to otrzymają rzetelną odpowiedź ...

Następną fajną zaletą jest to, że w odpowiedziach, możesz polecać produkty, które promujesz...ale to ma być polecanie, a nie reklamowanie...czyli odpowiadając na pytanie czytelnika, delikatnie możesz podsunąć link do produktu związanego z pytaniem, np : prowadzisz serwis o inwestowaniu i ktoś zadaje Ci pytanie w jakie fundusze zainwestować to odpowiadając mu możesz też delikatnie podsunąć link do ebooka "Fundusze inwestycyjne w praktyce".

Więc jeżeli prowadzisz serwis WWW, którego temat to Twoja pasja (a nie temat, który jest modny, na którym można zarobić, co niestety często się zdarza, ludzie tworzą serwisy na temat o którym nie maja pojęcia..), to wykorzystaj ten pomysł, stwórz dział "Pytania od czytelników" i buduj więź i relacje z czytelnikiem..:)


---

Programy partnerskie jako żródlo Twojego dochodu - Programy partnerskie od A do Z
Książki audio do słuchania dla każdego. Bajki, biznes, lektury, języki obce w formacie mp3 ....



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl